ترامپ در دیدار با نتانیاهو: پس از روی کار آمدن من، ایران تغییر کرده است

کدخبر: ۲۷۴۹۵۱
اقتصاد نیوز: دونالد ترامپ در دیدار با بنیامین نتانیاهو در بخشی از اظهارات خود به موضوع ایران پرداخت و با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه آن، مدعی شد که ایران پس از روی کار آمدن وی تغییر کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا ویدیویی از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی منتشر کرد که در آن دونالد ترامپ در بخشی از اظهارات خود با گفتن این که "ما از توافق هسته‌ای وحشتناک ایران خارج شدیم" مدعی شد که "ما سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کردیم که این تحریم‌ها سخت‌ترین تحریم‌های اعمال شده بر حکومت ایران هستند".

وی در ادامه این اظهارات ضد ایرانی و با توجه به تحریم‌های ایران گفت: "این تحریم‌ها تاثیر بزرگی داشته است، ایران همان کشوری نیست که تا پیش از روی کار آمدن من بود. زمانی که من روی کار آمدم با تهدیداتی در سراسر منطقه و فراتر از آن روبه‌رو بودیم؛ ایران اکنون نسبت به آن‌چه در گذشته بود جای بسیار متفاوت‌تری است".

ترامپ همچنین مدعی شد: "همان طور که قبلاً هم گفته‌انم، ما از کشوری که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد و ندای نسل‌کشی یهودیان را سر می‌دهد، چشم بر نخواهیم داشت و به آن‌ها اجازه نخواهیم داد که حتی آن را در نظر بگیرند".

وی دراین راستا گفت که "با سم یهودی ستیزی از طریق کلمات و مهم‌تر از آن با اقدامات‌مان مقابله خواهیم کرد".

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ آمریکا را در ماه مه سال ۲۰۱۸ طی اقدامی یک‌جانبه که برخاسته از سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا بود از توافق هسته‌ای ایران که در نتیجه سال‌ها تلاش و مذاکره دیپلمایتک میان ایران و قدرت‌های جهانی انجام شده بود، خارج کرد و تحریم‌های آمریکا را که در اثر این توافق لغو شده بوند، دوباره بر ایران اعمال کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید