نیکی هیلی: ترامپ باید شدت اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بیشتر کند

کدخبر: ۲۷۴۹۶۰
اقتصاد نیوز: نیکی هیلی در اظهرات خصمانه خود علیه ایران در کنفرانس آیپک گفت که ترامپ باید شدت اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بیشتر کند.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از واشنگتن اگزمینر، نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس سیاسی سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک درباره معافیت برخی کشورها از تحریم‌های نفتی ایران گفت: "فکر می‌کنم باید معافیت‌ها را متوقف کنیم".

هیلی همچنین خواستار رویکردی تند و سخت در برابر آن دسته از متحدان آمریکا که از ایران نفت خریداری می‌کنند شده است؛ وی در این باره گفت: "اگر با ایران تجارت می‌کنید، این کشوری است که ما نمی‌خواهیم هیچ شرکتی با آن‌ها داد و ستد کند".

تد کروز، از سناتورهای کنگره آمریکا با بهره گرفتن از این اظهارات ضد ایرانی هیلی گفت: "فکر می‌کنم یکی از کارهایی که باید انجام بدهیم این است که همین حالا به معافیت از تحریم‌ها پایان ببخشیم".

به گزارش ایسنا، آمریکا پس از اعمال دوباره تحریم‌ها بر ایران که بازار صادرات نفت ایران را مورد هدف قرار می‌داد، چندی پس از آن با استدلال جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت نفت در بازار جهانی معافیت‌هایی نود روزه به هشت مشتری بزرگ نفتی ایران اعطا کرد.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اخیراً تازه‌ترین موضع آمریکا درباره این معافیت‌ها را اعلام کرده و گفت: واشنگتن قصد اعطای معافیت مجدد یا مستثنی کردن کشوری از تحریم‌ها علیه تهران را که از ماه نوامبر بازگشته‌اند، ندارد.

وی همچنین افزود: ما قصد اعطای معافیت یا مستثنی کردن کشوری از کمپین (فشار حداکثری بر ایران) خود را نداریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید