وزرای خارجه روسیه و ترکیه جمعه با یکدیگر دیدار می کنند

کدخبر: ۲۷۵۱۳۳
اقتصاد نیوز: وزارت خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، وزیران خارجه آنکارا و مسکو جمعه در هفتمین "نشست گروه برنامه‌ریزی استراتژیک مشترک" در آنتالیای ترکیه دیدار خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: هفتمین نشست گروه برنامه‌ریزی استراتژیک مشترک که یک مکانیسم فرعی از شورای همکاری عالی‌رتبه ترکیه-سوریه است، ۲۹ مارس ۲۰۱۹ در آنتالیا برگزار می‌شود. در این نشست به ریاست مشترک وزیران خارجه دو کشور، طرفین تبادل دیدگاه جامعی درباره روابط دوجانبه و همچنین تحولات کنونی منطقه‌ای و بین‌المللی خواهند داشت.

براساس این بیانیه، انتظار می‌رود سرگئی لاوروف و مولود چاووش‌اوغلو، وزیران خارجه روسیه و ترکیه یک طرح برای رایزنی‌های دوجانبه میان دو وزارتخانه در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به امضا برسانند.سفر لاوروف به ترکیه در ابتدا برای ۱۳ مارس برنامه‌ریزی شده بود اما به علت مشکلات برنامه‌ریزی دو بار به تعویق افتاد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم تاکید کرد، این وزیرا درباره حل و فصل بحران سوریه و تدارک نشست شورای همکاری عالی روسیه – ترکیه رایزنی خواهند کرد. این نشست قرار است هشتم آوریل در مسکو برگزار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید