سخنگوی سپاه:تا بازگشت به شرایط عادی در کنار مردم می‌مانیم

کدخبر: ۲۷۵۲۳۲
اقتصاد نیوز: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمامی یگان ها و رده های سپاه در استان هایی که دچار سیل شده اند، تا برطرف شدن مشکلات و بازگشت شرایط به حالت عادی در کنار مردم خواهند ماند و فرایند امداد و کمک رسانی به هموطنان را دنبال خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار«رمضان شریف» درباره اقدامات نیروی دریایی سپاه در مناطق سیل زده افزود: در پی بارندگی های اخیر که به وقوع سیل در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان گلستان، از نخستین ساعات، سازماندهی و اعزام نیروی انسانی زبده و کارآمد برای امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل در دستور کار نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین زمینه تجهیزات مهندسی سبک و سنگین و تجهیزات شناوری شامل انواع قایق های سبک، جیمینی و جت اسکی برای امداد، جابه‌جایی و کمک به سیل زدگان در نقاطی که به دلیل انباشت آب امکان تردد خودرو میسر نبود به منطقه اعزام شد.

سردار شریف افزود: در روزهای اخیر بیش از دو هزار نفر از سیل زدگان گمیشان با استفاده از شناورهای نیروی دریایی سپاه به بندر ترکمن منتقل شدند و بیش از 10 تن بار و کمک‌های مردمی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.

سخنگوی سپاه، برپایی و استقرار بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در سیمین شهر و ارائه خدمات تخصصی به سیل زدگان،احداث پایگاه امدادی در شهرستان آق قلا و توزیع بسته های حمایتی و اقلام ضروری ، طبخ و توزیع بیش ازیک هزار پرس غذای گرم، 7 هزار قوطی کنسرو در میان سیل زدگان را از دیگر اقدامات نیروی دریایی سپاه در روزهای اخیر عنوان کرد.

مسئول روابط عمومی سپاه همچنین با اشاره به امداد رسانی رده های نیروی دریایی سپاه به سیل زدگان شیراز گفت: پس از وقوع سیل ناگهانی در شیراز، رده های نیروی دریایی سپاه در استان فارس با اعزام 2 دستگاه جرثقیل و شش دستگاه تریلی اقدام به جابجایی و انتقال خودروهای آسیب دیده در محل دروازه قرآن و بازگشایی ورودی شهر کردند.

سردار شریف اعزام تیم های بهداشتی و پزشکی به اماکن اسکان مردمی با هماهنگی ستاد بحران شیراز، عملیاتی سازی شبکه ارتباط رادیویی با ستاد بحران، طبخ و توزیع 3500 پرس غذای گرم و ظرفیت سازی و اعلام آمادگی برای اسکان مسافرین و سیل‌زدگان در اماکن در اختیار نیروی دریایی سپاه را از جمله اقدامات نیروی دریایی سپاه در امداد رسانی به سیل زدگان شیراز ذکر کرد.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: تمامی یگان ها و رده های سپاه به ویژه استان هایی که دچار سیل شده اند، تا برطرف شدن مشکلات و بازگشت شرایط به حالت عادی در کنار مردم خواهند ماند و فرایند امداد و کمک رسانی به هموطنان را دنبال خواهند کرد.

به گزارش ایرنا در پی بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، سیلاب برخی استان های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را در برگرفت. عمده ترین آسیب های این پدیده در دو استان گلستان و مازندران بوده و طی روزهای اخیر عملیات امداد رسانی توسط دستگاه های اجرایی، ارگان های نظامی و نهادهای مدنی و مردم در این دو استان ادامه داشته است. 

امروز پنج شنبه سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان و نظارت بر روند امداد رسانی نیروهای نظامی به گلستان سفر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید