لاریجانی: باید منبعی جدا از بودجه ۹۸ برای سیل در نظر گرفته شود

کدخبر: ۲۷۵۹۱۴
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی نمی‌کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیلاب کشور در نظر بگیریم.
لاریجانی: باید منبعی جدا از بودجه ۹۸ برای سیل در نظر گرفته شود

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از  ایسنا؛ علی لاریجانی امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول دوره تعطیلات که شاهد وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور بودیم، مذاکراتی میان مجلس و دولت انجام شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسوولان در خصوص پیگیری مشکلات سیلاب، افزود: یکی از مسایل بحث اقدامات فوری است که باید در راستای حل مشکلات مردم انجام شود تا بتوانیم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله خوزستان در بحث سیلاب با دیگر استان‌های کشور متفاوت است، زیرا همه آب‌ها به سد‌های خوزستان وارد می‌شوند و باید این سد‌ها به صورتی کنترل شوند که به مردم آسیبی وارد نشود.

لاریجانی عنوان کرد: باید آبی که از سد‌ها جاری می‌شود به نحوی باشد که حداقل خسارت به شهر‌ها و روستا‌ها وارد شود و مردم در این زمینه کمترین میزان خسارت را متحمل شوند.

وی ادامه داد: باید یک پیش بینی صحیح از میزان ورودی آب به سد‌های استان برای روز‌های آینده داشته باشیم و بر آن اساس میزان خروجی را به درستی تنظیم کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی در خصوص بارش‌ها را نمی‌توان به صورت صد درصدی تلقی کرد، اما خوشبختانه به صورت کلی در خوزستان مسوولان توانستند شرایط را کنترل کنند.

لاریجانی در خصوص منبع تامین خسارت‌های سیلاب اخیر کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی نمی‌کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیلاب کشور در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مذاکراتی در این زمینه با دولت انجام گرفته و منابعی نیز در نظر گرفته شده است که قابل وصول هستند. ظرف مدت هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید