اقدام تازه آمریکا علیه ونزوئلا

کدخبر: ۲۷۷۱۲۱
اقتصاد نیوز: نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد از مسدود شدن حساب‌های بانکی دیپلمات‌های ونزوئلایی توسط دولت آمریکا خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ «ساموئل مونکادا» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد اعلام کرد حساب‌های بانکی همه دیپلمات‌های ونزوئلایی مستقر در آمریکا به دستور مقامات آمریکایی مسدود شده است.

مونکادا با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در مسدود کردن حساب‌های بانکی دیپلمات‌های ونزوئلایی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، افزود: «همه حساب‌های ما مسدود شده و ما حتی نمی‌توانیم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم.»

دولت آمریکا تلاش می‌کند تا با تحت فشار قرار دادن دولت قانونی ونزوئلا از طرق مختلف، شرایط را برای به قدرت رسیدن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا فراهم کند؛ اما «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بارها تأکید کرده است که تحت فشار آمریکا و متحدانش حاضر به کناره‌گیری از جایگاه قانونی خود و واگذاری قدرت به مهره دست‌نشانده آمریکا نخواهد شد.

روز چهارشنبه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از اعضای این شورا خواست ریاست‌جمهوری خوان گوایدو را به رسمیت بشناسند. وی حتی در سخنانی توهین‌آمیز مدعی شد نماینده ونزوئلا به‌طور غیرقانونی در سازمان ملل متحد حضور دارد و باید به کشورش بازگردد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید