معاون وزیر راه: ظرفیت تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکا است

کدخبر: ۲۷۹۴۶۷
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اقدام آمریکا برای محدودسازی حمل و نقل دریایی ایران را «تروریسم اقتصادی» خواند و گفت: ظرفیت‌های کشور در حوزه تجارت دریایی فراتر از تصور آمریکا و دنباله رو‌های این کشور است که بتوانند در آن محدودیت و انسداد ایجاد کنند.
معاون وزیر راه: ظرفیت تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکا است

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از ایرنا؛ از تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد امروز (سه‌شنبه) در آیین معارفه مدیرکل جدید حراست این سازمان افزود: پارسال با وجود همه اقداماتی که آمریکا برای محدود کردن ایران انجام داد، بیش از 265 میلیون تن انواع محموله‌ها از بنادر کشور، توسط ناگان ایرانی و بین المللی ترانزیت، ترانشیپ، صادر و وارد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوره قبلی تحریم، به دنبال پرچم کشورهای دیگر بودیم تا فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم اما الان با افتخار می گوییم عمده ناوگان کشور در مالکیت و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آب‌های اقیانوسی فعالیت دارد.

راستاد بر ضرورت تمرکز بیشتر در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی تاکید کرد و افزود: برای مقابله و واکنش بموقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه آماده ایم.

وی گفت: با توجه به الحاق به کنوانسیون سولاس، رعایت کد امنیتی آی.اس.پی.اس برای بنادر کشور اهمیت دارد و مدیرکل جدید حراست باید به این بخش از ماموریت سازمان بنادر توجه ویژه داشته باشد.

به گفته وی، صیانت و حفاظت از نیروهای تخصصی سازمان بنادر و شناسایی زمینه‌های فساد ادارای، مستلزم پایش مستمر روندها و فرایندها و اقدامات پیشگیرانه است.

** قاچاق؛ یکی از چالش‌های امنیتی بنادر 

سرپرست مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز در این آیین توجه و تمرکز بر تحریم در حوزه تجارت دریایی را ضروری دانست و آن را راهبرد امنیتی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

«سیدعیسی حسینی» توقف طولانی کشتی‌ها و جریمه و دموراژ ناشی آن را به همراه افت شدید بار، کاهش پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشکلات بیمه ای را مهمترین اثرات تحریم در بخش بندری و دریایی برشمرد.

وی همچنین قاچاق را یکی از چالش‌های امنیتی بنادر و لطمه زننده به تولیدات ملی ارزیابی کرد.

در این آیین «سیدمحمد جعفری» به عنوان مدیرکل حراست سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد.

جعفری پیش از این، بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایت سازمان بنادر و دریانوردی بود. 

بازرس ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، رئیس حراست در گمرک های استان‌های هرمزگان و آذربایجان غربی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری شرکت ملی نفتکش و رئیس کمیسیون معاملات شرکت ملی نفتکش از دیگر مسئولیت‌های قبلی جعفری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید