ظریف: گمان نمی‌کنم ترامپ به‌دنبال جنگ با ما باشد

کدخبر: ۲۷۹۷۴۲
اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است که به باور او، ترامپ تمایلی به جنگ با ایران ندارد. او در عین حال تاکید کرده است که خطر اینکه پای آمریکا به یک جنگ ناخواسته کشیده شود، منتفی نیست.
ظریف: گمان نمی‌کنم ترامپ به‌دنبال جنگ با ما باشد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، مواضع ایران در قبال تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های ناظر بر معاملات نفتی با ایران و همچنین خطر درگیری نظامی دو کشور را در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرده است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت (۲۵ آوریل) با انتشار گزارشی از نیویورک به گفت‌وگوی وزیر امور خارجه ایران با خبرنگار این خبرگزاری خبر داده است.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو تصریح کرده است که به باور او، دونالد ترامپ شخصا تمایلی به درگیر شدن در یک جنگ تازه در منطقه ندارد. ظریف اما گفته است که نیروهای تندرو در دولت ترامپ و همچنین بنیامین نتانیاهو ممکن است درگیری نظامی با ایران را به ترامپ تحمیل کنند.

"تیم ب" و جنگ علیه ایران

محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی خود با خبرنگار رویترز گفته است که "تیم ب" متشکل از جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ("تیم ب": بولتون و بنیامین) برآنند تا یک درگیری نظامی با ایران را به ترامپ تحمیل کنند.

ظریف گفته است ممکن است "ماجرایی" راه بیاندازند که به وقوع جنگی بزرگ دامن بزند. خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که ظریف توضیح بیشتری درباره این "ماجرا" نداده است.

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی خود با خبرنگار رویترز تاکید کرده است که ایران نیز به دنبال تنش و رویارویی با آمریکا نیست، اما در صورت آنکه مورد حمله واقع شود، از خود دفاع خواهد کرد.

رویترز در ادامه گزارش خود به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های ناظر بر معاملات نفتی با جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

معافیت‌های ۱۸۰ روزه واردات نفت از ایران که شامل هشت کشور می‌شد، روز دوم ماه مه به پایان می‌رسد. از آن پس، دولت آمریکا معامله نفتی با ایران را مشمول مجازات خواهد کرد.

ظریف تاکید کرده است که عدم تمدید معافیت‌ها مانع از فروش نفت ایران نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید