ریچارد هس: با تحریم نمی‌توانیم ایران را وادار به عقب‌نشینی کنیم

کدخبر: ۲۸۱۰۶۸
اقتصادنیوز: ریچارد هس مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی» در مصاحبه‌ای تصریح کرد تحریم نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کند.
ریچارد هس: با تحریم نمی‌توانیم ایران را وادار به عقب‌نشینی کنیم

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ هس که قبلاً مدیر دفتر برنامه‌ریزی‌های سیاسی در وزارت خارجه آمریکا بوده گفت: «تحریم‌ها می‌توانند برای شما برخی کارها انجام دهند ولی به ندرت راه حل هستند. آنها به ندرت می‌توانند چالش‌های بزرگ را حل کنند.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم کاری کنیم که ایران به طرز معنادار از کارهایی که در سوریه و یمن می‌کند عقب‌‌نشینی کند. ما توانایی کمتری هم برای تغییر دادن حکومت از طریق تحریم‌ها خواهیم داشت.»

او همچنین مدعی شد مسئله‌ای که نباید فراموش کرد این است که ایران ممکن است به روش‌های تهاجمی نیز رو بیاورد. وی گفت: «چرا ما فکر می‌کنیم آنها از طرق مختلف اعم از ابزارهای سایبری یا روش‌های فیزیکی فشار اعمال نخواهند کرد؟»

ریچارد هس در ادامه خطاب به مجری بلومبرگ اضافه کرد: «دیوید، آنها اگر اقتصادشان آسیب ببیند و  تهدید شود، بی‌کار نخواهند نشست.»

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت که سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران تغییر نظام این کشور است. 

کاخ سفید دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته است کشورها را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه صادرات نفت ایران معاف نکند.

با آنکه کاخ سفید هدف از این تصمیم را رساندن صادرات نفت ایران به صفر اعلام کرده، کارشناسان در امکان موفقیت آن ابراز تردید کرده‌اند. به عنوان مثال،  وزیر نفت نیجریه پنجشنبه گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا گفت «امکان ندارد» بتوان صادرات نفت ایران را به صفر رساند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید