ترامپ چین را به عهدشکنی متهم کرد

کدخبر: ۲۸۲۳۵۷
اقتصاد نیوز: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن متهم کردن چین به عهدشکنی در مذاکرات تجاری دو کشور مدعی شد تا زمانی که چین ­فریب دادن کارگران آمریکایی را متوقف نکند، از مخالفتش با چین دست نخواهد کشید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد، چین در مذاکرات تجاری میان دو کشور «عهدشکنی» کرده است.­

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد تا زمانی که چین ­فریب دادن کارگران آمریکایی را متوقف نکند، از مخالفتش با چین دست نخواهد کشید و در این صورت با آنها تجارت نخواهد کرد.

ترامپ پیش از این در توئیتر خود نوشته بود: «چین به ما اطلاع داد که آن‌ها در حال آمدن به آمریکا هستند تا توافقی را صورت دهند. اما من بابت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری که سالانه به صورت تعرفه، خزانه‌های آمریکا را پر می‌کند خوشحال هستم، برای آمریکا عالیست، اما برای چین خوب نیست.»

ترامپ در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «دلیل عقب نشینی چین و مذاکرات مجدد نافرجام درباره توافق تجاری این است که آن‌ها صادقانه امید دارند که بتوانند با جو بایدن یا یکی از دموکرات‌های بسیار ضعیف مذاکره کنند و در نتیجه به غارت آمریکا (۵۰۰ میلیارد دلار در سال) برای سال‌های آتی ادامه دهند.»

چند روز پیش برخی منابع خبری چین از لغو مذاکرات تجاری چین و آمریکا که قرار بود این هفته در واشنگتن برگزار شود، در پی افزایش تعرفه بر روی برخی کالا‌های وارداتی آمریکا از چین خبر دادند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد روز جمعه، تعرفه بر روی کالا‌های چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد. او افزود دیگر کالا‌های چینی نیز قرار است مشمول تعرفه شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید