تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران برای فشار حداکثری به اقتصاد این کشور

کدخبر: ۲۸۲۴۲۲
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه صنعت فولاد و معدن ایران خبر داد.
 تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران برای فشار حداکثری به اقتصاد این کشور

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ ترامپ در این‌باره گفت: امروز فرمانی اجرایی را صادر می‌کنم که بر اساس آن تحریم‌هایی علیه صنعت فولاد، آهن، آلومینیوم و مس ایران اعمال می‌شود که بزرگترین منبع درآمد غیرنفتی این کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرده که ایران باید منتظر اقدامات بیشتر باشد مگر اینکه به شکل اساسی رفتار خود را تغییر دهد.

اعمال این تحریم‌ها ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که تیم موریسون، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا و مدیر ارشد امور سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی و دفاع بیولوژیکی، در یک کنفرانس گفته بود که کار واشینگتن با تحریم‌های ایران «تمام نشده است» و «خیلی زود» تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع می‌شود.

ترامپ در فرمان خود با اشاره به خروج ایالات متحده از توافق به گفته او «وحشتناک» هسته‌ای با ایران در ۷ می سال ۲۰۱۸، اظهار داشت که ایران ذیل توافق یاد شده این فضا را داشت که در شبکه‌های تروریستی درگیر شده یا حامی آنها باشد و نیروی موشکی خود را توسعه دهد.

ترامپ گفت : این توافق همچنین به ایران اجازه داده بود تا به منازعات منطقه‌ای دامن زده، به شکل ناعادلانه شهروندان ایالات متحده را دستگیر و بی‌رحمانه با مردم خودش رفتار کند.

وی با اشاره به تصمیمات یکسال گذشته آمریکا در ارتباط با ایران که در راستای «امنیت ملی آمریکا» صورت گرفته است، گفته که در نتیجه این اقدامات، ایران با مشکل تامین مالی کارزار اقدامات خشونت‌بار خود روبرو شده، اقتصاد آن رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، درآمد این کشور کاهش یافته و نرخ تورم از کنترل خارج شده است.

آمریکا در یکسال گذشته دو دور تحریم‌های، مالی، بانکی و نفتی علیه ایران وضع کرده است. 

خروج از پیمان مودت در مهرماه پارسال، لغو معافیت خریداران نفت ایران، ایجاد محدودیت‌های جدید هسته‌ای و قرار دادن سپاه در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» از دیگر اقداماتی است که دولت ترامپ در راستای کارزار «فشار حداکثری» علیه تهران به مرحله اجرا در آورده است.

فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا می‌افزاید «ما به شکل موفقیت‌آمیزی توانسته‌ایم کارزار فشار حداکثری بسیار قدرتمندی را که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم پیش ببریم که تحریم‌های امروز آن را تقویت می‌کند».

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید