ترامپ: چند سلاح کوچک باعث بی‌اعتمادی من به کره شمالی نمی‌شود

کدخبر: ۲۸۵۸۹۲
اقتصادنیوز: چند هفته بیشتر از آزمایش موشکی جدید کره شمالی نمی‌گذرد اما رئیس جمهوری ‌آمریکا با خونسردی در این باره گفته که پرتاب "چند سلاح کوچک" مایه نگرانی او نیست و اطیمنان دارد که کیم جونگ اون به قول‌هایش به وی پایبند خواهد ماند.
ترامپ: چند سلاح کوچک باعث بی‌اعتمادی من به کره شمالی نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آزمایش‌های موشکی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که اوائل ماه مه انجام داد به عنوان پرتاب "چند سلاح کوچک" یاد کرده که او را نگران نمی‌کند و او به قول‌های کیم‌ جونگ اون اعتماد دارد. این آزمایش‌ها با واکنش بین‌المللی روبرو شد و انتقادهای زیادی در پی داشت. 

دونالد ترامپ در حال حاضر در ژاپن به سر می‌برد. او از رهبر کره شمالی به خاطر این که جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و منتقد سرسخت ترامپ را "ساده‌لوح" و "احمق با ضریب هوشی پایین" دانسته، تقدیر کرده است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی با انتقاد‌های سخت در عرصه بین‌المللی روبرو شد. کارشناسان معتقدند که اون با آزمایش‌های موشکی خود قصد دارد فشار بر ایالات متحده آمریکا را افزایش دهد و از آن برای مذاکرات میان دو کشور در رابطه با از بین بردن مراکز تسلیحات اتمی کره شمالی بهره برداری کند.

کره شمالی یکی از مهم‌ترین مسائل مورد مذاکره ترامپ در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن است. ترامپ همراه با همسرش ملانیا ترامپ روز شنبه چهار خرداد (۲۵ مه) به ژاپن سفر کرده است. او روز یکشنبه با همتای ژاپنی خود آبه گلف بازی کرد و به تماشای مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپن) نشست. فردای این روز نیز با ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن دیدار خواهد کرد.

چند ساعت قبل از ورود ترامپ به ژاپن، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که آزمایش‌های موشکلی کره شمالی تردیدی در نقض قطعنامه شورای امنیت باقی نمی‌گذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید