ترکیه از مواضع خود در مورد خرید موشک اس ۴۰۰ عقب‌نشینی نمی‌کند

کدخبر: ۲۸۹۳۲۰
اقتصاد نیوز: رهبر حزب حرکت ملی٬ نامه تهدیدآمیز وزارت دفاع آمریکا به ترکیه را محکوم و اعلام کرد که ترکیه از مواضع خود در مورد خرید موشک اس ۴۰۰ عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم٬ دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی که در چارچوب ائتلاف جمهور٬ از اردوغان و حزب عدالت و توسعه حمایت می‌کند در مورد تنش اخیر بین آمریکا و ترکیه اظهار نظر کرد.

وی نامه تهدیدآمیز وزارت دفاع آمریکا به ترکیه را محکوم و اعلام کرد که ترکیه از مواضع خود در مورد خرید موشک اس 400 عقب‌نشینی نمی‌کند. آمریکا می‌خواهد ترکیه را به گوشه رینگ بیاندازد و هر روز فشار بیشتری اعمال کند. رفتار اخیر آمریکا مطلقاً دوستانه نیست و دارد با اعصاب ترکیه بازی می‌کند. اگر آنها برای تحریم ما حساب و کتاب بدارند٬ ما هم بی‌تدبیر نیستیم و حساب و کتاب‌های خودمان را داریم.

باغچلی در ادامه افزود: ناتو٬ حیاط خلوت و اسباب بازی و مشت آهنین آمریکا نیست که هر جوری بخواهد از آن استفاده کند. اگر واقعاً چنین است و ناتو برای آمریکا به یک حیاط خلوت و آلت عمل تبدیل شده در این صورت لازم است ترکیه در مورد عضویت خود در ناتو٬ تجدیدنظر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات استانبول اشاره کرده و گفت: حزب جمهوری خلق نمی‌تواند استانبول را اداره کند و همه باید به یلدیریم رای دهند.

باغچلی در مورد کردهای ترکیه نیز گفت: برادران کُردتبار٬ جان ما و پاره‌ای از جگر ما هستند. آنها طرفدار تجزیه نیستند و حسابشان با تروریست‌ها جداست و هر کسی که بخواهد کردها را مقصر مشکلات ترکیه نشان دهد و آنها را به مفهوم ترور بچسباند٬ مرتکب بیشرفی شده است. آنها برادران ما هستند و  حافظ مفهوم وحدت خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید