اختیارات جنگی رئیس‌جمهور را لغو شد

کدخبر: ۲۹۰۱۱۰
اقتصاد نیوز: دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به لغو "اختیار استفاده از نیروی نظامی به رئیس‌جمهور در" سال ۲۰۰۱ که چند روز پس از حملات ۱۱ سپتامبر تایید شد و به جورج بوش اجازه ورود به جنگ با القاعده و دیگر سازمان‌های مرتبط داد، رای مثبت دادند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،‌ در ۱۸ سال گذشته دو رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا از همان مجوز جنگی سال ۲۰۰۱ کنگره برای توجیه جنگ‌ها در سراسر خاورمیانه سوء استفاده کرده‌اند. همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه، دموکرات‌های مجلس نمایندگان این پیام را به ترامپ ارسال می‌کنند که اگر قصد هرگونه اقدام نظامی دارد، باید اول از کنگره مجوز بگیرد.

این هفته ایالات متحده طرح‌هایی برای اعزام ۱۰۰۰ نیروی دیگر به خاورمیانه را تایید کرد. این تصمیم پس از حوادثی اتخاذ شد که برای نفتکش‌های متعلق به عربستان، امارات، ژاپن و نروژ رخ داد.

این اولین بار است که مجلس نمایندگان آمریکا توانست با موفقیت لغو قانون جنجالی سال ۲۰۰۱ را از زمان تایید آن، تصویب کند. بعید به نظر می‌رسد که این لایحه به سنا برسد؛ جایی که جمهوری‌خواهان به رهبری میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت قدرت را در دست دارند.    

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه به سی‌بی‌اس گفت: ما همواره اجازه داریم از منافع آمریکایی دفاع کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید