پوتین خسارت‌ ناشی از تحریم‌ها را برای کشورهای تحریم‌کننده نیز حساب کرد

کدخبر: ۲۹۰۱۳۵
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه و غرب بر اثر تحریم هایی که علیه همدیگر اعمال کردند،هردو با ضررها و خساراتی روبرو شدند اما تاکید کرد روسیه از منافع ملی خود عقب نشینی نخواهد نمود.
پوتین خسارت‌ ناشی از تحریم‌ها را برای کشورهای تحریم‌کننده نیز حساب کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بخ نقل از اسپوتنیک؛ پوتین در برنامه سالانه "ارتباط مستقیم" با شهروندان روسیه گفت:" طبق محاسبات کارشناسان، در نتیجه تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سال 2014 ، روسیه حدود 50 میلیارد دلار، اتحادیه اروپا حدود 240 میلیارد دلار، آمریکا حدود 17 میلیارد دلار و ژاپن 27 میلیارد دلار ضرر کردند".

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد این ضررها بر فرصت های شغلی در کشورهای نامبرده از جمله اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته و "آنها دارند بازار ما را از دست می دهند".

پوتین افزود روسیه از لحاظی به خاطر محدودیت ها سود برده و برنامه های جایگزینی کالاهای وارداتی خود را به میزان 667 میلیارد روبل اجرا کرده است.

رئیس جمهور روسیه افزود حتی اگر از مسکو منافع ملی بنیادی خود و از جمله در مسائل کریمه و دنباس عقب نشینی می کرد، وضع بطور بنیادی تغییر نمی کرد و چین را مثال زد که از جمله در زمینه افزایش تعرفه کالاهای صادره به ایالات متحده و وضع در رابطه با شرکت هواوی دچار مشکلات زیادی در روابط خود با واشنگتن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید