جزئیات دیدار آتی رهبران روسیه و آمریکا

کدخبر: ۲۹۱۲۸۶
اقتصاد نیوز: مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ" روز جمعه، در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ درباره مسائل ثبات راهبردی و مسائل منطقه‌ای، ازجمله سوریه، ایران، افغانستان، ونزوئلا و اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات دیدار آتی رهبران روسیه و آمریکا رااعلام کرد.

"ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ"، روسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار است فردا، جمعه، 28 ژوئن (7 تیرماه) در حاشیه نشست سران گروه 20 در شهر "اوساکا"ی ژاپن با یکدیگر دیدار کنند.

اوشاکوف یادآور شد، این نشست پس از نخستین نخستین دور مذاکرات سران شرکت کننده در این اجلاس انجام خواهد گرفت و مکان آن از سوی طرف آمریکایی تعیین خواهد شد. احتمال می‌رود مذاکرات پوتین و ترامپ بین دو تا سه ساعت طول بکشد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که دستورکار نشست سران روسیه-آمریکا هنوز مورد توافق قرار نگرفته، ولی مشاور پوتین اعلام کرد که طرفین قصد دارند درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی، مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه، ایران، افغانستان، ونزوئلا و اوکراین گفت‌وگو کنند. البته به گفته وی، بسیاری از مسائل بستگی به تمایل رهبران دو کشور دارد. وی همچنین یادآور شد که مذاکرات در جمع هیئت‌های دو کشور متشکل از چهار الی پنج نفر صورت خواهد گرفت.

 روسای جمهوری روسیه و آمریکا بیشتر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند و نشست سران اوساکا، سومین دیدار رودرروی رهبران دو کشور محسوب می‌شود.

مشاور رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان نیز دیدار و مذاکره خواهد داشت. مسائل پیرامون ایران و روند حل و فصل اوضاع در سوریه در مرکز توجه این مذاکرات قرار خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید