واکنش ژاپن به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی

کدخبر: ۲۹۶۵۰۸
اقتصاد نیوز: ژاپن می گوید به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی که در جریان آن دو موشک بالستیک کوتاه برد، پرتاب شد اعتراض کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ خبرگزاری کیودو روز سه شنبه نوشت دولت ژاپن اعتراض رسمی خود به کره شمالی را بابت این اقدام از طریق مجاری دیپلماتیک در شهر پکن پایتخت چین به اطلاع پیونگ یانگ رسانده است.

این در شرایطی است که کره شمالی علت اصلی این آزمایش موشکی را برنامه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده و این اقدام دو کشور را محکوم کرده است.

کره جنوبی هم به این اقدام اعتراض کرده و گفته است بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی حق ندارد از فناوری های موشکی بالستیک استفاده کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که ارتش کشورش هفته گذشته دو پرتاب جدید آزمایش کرد می گوید: این آزمایش ها هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با تکنولوژی های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا است.

 کیم روز جمعه گذشته بدون اشاره به نام آمریکا که به صورت مشترک با کره جنوبی این رزمایش ها را برگزار می کند گفت: ما مجبوریم آزمایش سلاح های فوق العاده قدرتمند خود را با هدف مقابله با تهدیدات بالقوه و مستقیمی که امنیت کشورمان را از سوی کره جنوبی تهدید می کند انجام دهیم.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود کره شمالی دو پرتاب ناشناس را در ساحل شرقی این کشور آزمایش کرده است.

دولت کره جنوبی همچنین بعد از جلسه شورای امنیت ملی که به همین منظور برگزار شد اعلام کرد پرتابه های کره شمالی نوع جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد هستند.

مقامات ارتش کره جنوبی می گویند از دو پرتابی  که کره شمالی  بسوی دریای ژاپن شلیک کرده است، دومین پرتابه بیش از ۶۹۰ کیلومتر پرواز کرد که طولانی تر از میزان تجزیه و تحلیل اولیه بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود این دو پرتابه حدود ۴۳۰ کیلومتر پرواز کرده و به ارتفاع بیش از ۵۰ کیلومتری رسیدند.

این دو پرتاب که  کره جنوبی می گوید آنها نوع جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد هستند به فاصله ۲۰ دقیقه از یکدیگر و از شهر ونسان در شرق کره شمالی شلیک شدند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ادامه همسایه جنوبی را به اجرای استانداردهای دوگانه متهم کرد و گفت: آنها از یک طرف از صلح حمایت می کنند اما همزمان واردات سلاح های جدید و انجام تمرین نظامی را انجام می دهند کره جنوبی باید از این اقدامات دست بردارد و هشدار ما را فراموش نکند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید