تیراندازی در شهر فیلادلفیا چندین مجروح بر جای گذاشت

کدخبر: ۲۹۸۷۱۶
اقتصادنیوز: ماجرای تیراندازی در فیلادلفیا یک بار دیگر مردم آمریکا را غافلگیر کرد. فرد ناشناسی بر روی ماموران پلیس آتش گشود و باعث مجروح شدن دست‌کم شش نفر شد. گفته می‌شود که فرد مهاجم پس از ساعت‌ها مقاومت توسط پلیس دستگیر شده است.
تیراندازی در شهر فیلادلفیا چندین مجروح بر جای گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ خبرگزاری‌های بین‌المللی روز پنجشنبه ۲۴ مرداد (۱۵ اوت) خبر از وقوع تیراندازی در شهر فلادلفیا، واقع در ایالت پنسیلوانیا داده‌اند.

فرد مهاجم ساعت‌ها در خانه‌ای واقع در شهر فیلادلفیا سنگر گرفته بود و به ماموران پلیس شلیک می‌کرد. اریک گریپ، رئیس پلیس فلادلفیا با انتشار یک پست توییتری خبر دستگیری این فرد مهاجم را اعلام کرده است. شبکه‌های تلویزیونی تصاویر مربوط به ماجرای تسلیم شدن این فرد را نمایش داده‌اند.

مهاجم مسلح پس از ساعت‌ها مقاومت از خانه‌ای که در آن سنگر گرفته بود، خارج شده و خود را تسلیم پلیس کرده است. پیش از آن، ماموران پلیس بارها تلاش کرده بودند با فرد مهاجم تماس برقرار کنند، اما او به تلفن‌ها و به سخنان ماموران پلیس که از بلندگو پخش می‌شد، واکنش نشان نداده بود.

پلیس و نیروهای انتظامی شهر فلادلفیا و از جمله واحدهای ویژه و مسلح برای دستگیری این فرد به محل حادثه آمده بودند. روزنامه "فلادلفیا اینکوریر" خبر از یک فرد مظنون دیگر نیز داده است. اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

در اثر تیراندازی فرد مهاجم دست‌کم شش مامور پلیس مجروح شده‌اند. مجروحان به بیمارستان منتقل شده و گفته می‌شود که خطر مرگ جان هیچ یک از آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

جیم کنی، شهردار فلادلفیا نیز برای بازدید از مجروحان این حادثه به بیمارستان رفته و با مجروحان گفت‌وگو کرده است.

اخبار تکمیلی درباره تیراندازی در فلادلفیا

گفته می‌شود که فرد مهاجم در خانه‌ای واقع در منطقه "نایس‌تاون-تیوگا" سنگر گرفته و بر روی ماموران آتش گشوده است. یکی از ساکنان این خانه به خبرنگار فرستنده تلویزیونی "۶‌ا‌بی‌سی" گفته است که او دست‌کم صدای شلیک ۱۰۰ گلوله را شنیده است.

هنوز انگیزه و دلایل این تیراندازی روشن نیست. رئیس پلیس فلادلفیا گفته است که حضور ماموران در این منطقه در چارچوب ماموریت‌های پلیس در چارچوب مبارزه با قاچاق و معاملات مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس فلادلفیا گفته است که به محض نزدیک شدن پلیس، فرد مهاجم شروع به تیراندازی به ماموران کرده است.

ترامپ و تیراندازی فلادلفیا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای استراحت به کلوب گلف خود واقع در ایالت نیوجرسی رفته است. کاخ سفید اعلام کرده است که ماجرای تیراندازی به اطلاع رئیس جمهوری آمریکا رسیده است و او موضوع را دنبال می‌کند.

تیراندازی در فلادلفیا بار دیگر موضوع حق مالکیت بر سلاح در آمریکا را به طور جدی‌تر در سطح رسانه‌ها مطرح می‌کند. آمریکا در نخستین‌روزهای ماه جاری، دو بار شاهد تیراندازی خونین بوده است.

در اوایل ماه اوت، یک جوان۲۱ ساله در شهر ال‌پاسو، واقع در نزدیکی مرز مشترک آمریکا با مکزیک در یک مرکز خرید اقدام به تیراندازی نمود. در جریان تیراندازی این فرد که گفته می‌شود با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته بود، ۲۲ نفر کشته شدند.

ساعاتی پس از تیراندازی در ال‌پاسو، جوان ۲۴ ساله‌ای در دیتون واقع در ایالت اوهایو، بر روی مردم آتش گشود و پیش از آنکه توسط پلیس از پای در آید، نه نفر را کشت.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید