علی مطهری: رهبری گفتند دخالتی در مدیریت صداوسیما ندارند اما از طرف دفتر دخالت‌هایی می‌شود

کدخبر: ۲۹۹۰۹۱
اقتصادنیوز: علی مطهری می گوید: در حال حاضر رییس سازمان صداوسیما را رهبری تعیین می‌کند و قوای سه گانه هیچ نقشی در این زمینه ندارند. قبل از بازنگری قانون اساسی شورایی از سه قوه مدیرعامل صدا و سیما را تعیین می کرد و هر سه قوه در اداره صداوسیما نقش داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، علی مطهری در مورد احتمال تغییر در نحوه اداره صداوسیما گفت: در مورد چگونگی اداره صداوسیما باید همان روش مدیریتی قبلی یعنی روشی که قبل از بازنگری قانون اساسی بود اجرا شود. قبل از بازنگری قانون اساسی شورای سرپرستی  وجود داشت که از هر قوه دونفر در این شورا حضور داشتند و این شورا مدیر عامل صداوسیما  را تعیین می کرد، با این شیوه هر سه قوه در اداره صداوسیما نقش داشتند .

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در حال حاضر به شکلی شده است که رییس این سازمان را رهبری تعیین می‌کند و اتفاقا رهبری تاکنون چند بار عنوان کردند که من فقط رییس را تعیین می کنم و دخالتی در مدیریت آنجا ندارم. طبعا با شرایط فعلی همه چیز بر محور یک فرد می‌چرخد و البته از طرف دفتر رهبری نیز دخالت‌هایی می شود و قوای سه گانه هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد چرایی عدم نظارت درست بر نحوه فعالیت صداوسیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای نظارت بر نحوه فعالیت صداوسیما وجود دارد اما این نظارت به گونه ای است که جنبه استطلاعی دارد و  فقط اطلاع می دهند. یعنی بعد از اینکه ممکن است برنامه ای پخش شود و اتفاقی بیفتد به رئیس سازمان نامه می‌دهند که رئیس صداوسیما می تواند ترتیب اثر بدهد و می تواند ترتیب اثر هم ندهد.

وی افزود: بنده خودم دوره‌ای عضو این شورا بودم و نهایتا اگر اعتراضی می شد ممکن بود که رئیس سازمان جواب بدهد و ممکن هم بود که اصلا جواب ندهد. زمانی که ما ماجرا را به رسانه می کشاندیم شاید جواب و واکنشی می‌دادند.

این نماینده مجلس در مورد بحث راه اندازی تلویزیون خصوصی در کشور گفت: راه اندازی این نوع تلویزیون در ابتدا باید با اصل ۱۷۵قانون اساسی سازگار باشد و مجوز آن را صداوسیما صادر کند.

مطهری تاکید کرد: اگر تلویزیون خصوصی شود مقداری از دخالت‌ها کم شده  و به سمت توجه به نیازهای مردم در این حوزه می رویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید