واکنش حشد شعبی به حملات هوایی به پایگاه‌های نظامی عراق

کدخبر: ۲۹۹۶۴۶
اقتصاد نیوز: معاون رئیس حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات دقیقی در دست داریم که نشان می‌دهد آمریکا چهار فروند پهپاد اسرائیلی به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی‌ ما وارد عراق کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، جمال جعفر آل ابراهیم، معروف به ابو مهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق در این بیانیه‌ اعلام کرد: ما اطلاعات، نقشه‌ و نوارهای ویدیویی از تمامی انواع هواپیماهای آمریکایی در اختیار داریم که زمان پرواز، فرود و مدت زمان پرواز در عراق را نشان می‌دهد.

معاون رئیس حشد شعبی خاطرنشان کرد: داده‌های دقیقی در دست داریم  که نشان می‌دهد آمریکا چهار فروند پهپاد اسرائیلی به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی‌ وارد عراق کرده است.

المهندس ادامه داد: هواپیماهای آمریکا اخیرا به جای تعقیب اعضای گروه تروریستی داعش به جاسوسی از مقرهای حشدشعبی مشغول بوده است.

معاون رئیس حشد شعبی گفت، هدف قرار دادن مقر این نیروها بیانگر  تسلط ارتش آمریکا بر حریم هوایی عراق و استفاده از آن برای اهداف نظامی و غیرنظامی خود است که در پرواز هواپیماهای نیروهای ارتش عراق اختلال ایجاد می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: از این پس هرگونه هواپیمای خارجی که بدون اطلاع دولت عراق بر فراز پایگاه‌های ما پرواز کند را هواپیمای متخاصم تلقی می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن برعهده نیروهای آمریکایی است.

المهندس همچنین خاطرنشان کرد: حشد شعبی هیچ گزینه‌ای جز دفاع از خود و مقرهایش باسلاح‌های موجود و استفاده از تسلیحات پیشرفته در اختیار ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید