کوربین: حزب‌کارگر دولت تشکیل دهد از راه سازمان‌ملل برجام را احیا می‌کند

کدخبر: ۳۰۱۵۸۲
اقتصادنیوز: جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا، وعده داد که "اگر حزب کارگر دولت تشکیل دهد، تلاش خستگی‌ناپذیری از طریق سازمان ملل خواهد کرد تا برای برقراری توافق هسته‌ای مذاکره شود و خطر جنگ در خلیج فارس برطرف شود".
کوربین: حزب‌کارگر دولت تشکیل دهد از راه سازمان‌ملل برجام را احیا می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بی‌بی‌سی؛ آقای کوربین از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به خاطر برخورد او در زمینه برجام انتقاد کرد. اما آقای جانسون پاسخ داد او همراه شرکای اروپایی‌اش می‌کوشد تا ادامه کار توافق هسته‌ای با ایران را تضمین کند.

جرمی کوربین در پارلمان بریتانیا گفت "درباره ایران باید به این توجه کرد که نخست وزیر در محکوم کردن اقدام یک جانبه دونالد ترامپ در خروج یک طرفه از توافق هسته‌ای ایران که جامعه بین‌المللی آن را پذیرفته ناتوان بوده است".

آقای کوربین گفت خروج از توافق هسته‌ای بحران کنونی را به وجود آورده و اکنون این خطر وجود دارد که تبدیل به مناقشه‌ای عمیق‌تر شود.

او از نخست وزیر بریتانیا پرسید "آیا نخست وزیر برنامه‌ای دارد تا به همکاری شرکای اروپایی توافق هسته‌ای ایران را دوباره برقرا کند و تنش در خلیج فارس کاهش یابد؟ "

آقای جانسون در پاسخ به سوال و انتقاد جرمی کوربین گفت که دولت او به طور فعال با شرکا دوستان اروپایی‌اش همکاری داشته تا اطمینان یابد توافق هسته‌ای ادامه پیدا کند". او گفت وزارت خارجه نیز فعالانه در این مسیر قدم برمی‌دارد.

پیشتر آقای جانسون در بیانیه خود درباره نشست گروه هفت گفته همه ما بر سر این موضوع توافق داشتیم که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ما توافق داشتیم که در حال حاضر به وضوح برای ایران فرصتی وجود دارد از توافق هسته ای (برجام) پیروی کند، گفتگوها را از سر بگیرد و رفتارهای مخربش در منطقه را متوقف کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید