آمریکا از فشار حداکثری عقب نشینی می کند؟

کدخبر: ۳۰۲۱۷۱
اقتصاد نیوز: رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید منافع ملی را مبنای عمل خود قرار دهد، گفت: اقدامات اخیر آمریکا نشان می دهد که آمریکایی ها در سیاست فشار حداکثری علیه ایران تجدید نظر نکرده اند و نه تنها آنان به دنبال حل مشکل با ایران نیستند بلکه به دنبال افزایش فشار و به نوعی بستن درهای مذاکره هستند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ جلال میرزایی با اشاره به تلاش آمریکا برای توقیف آدریان دریا، بیان کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها از سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی دست برنداشته اند. به نظر می رسید بعد از رایزنی اروپایی ها به ویژه فرانسه و پس از  اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ داد وجمهوری اسلامی پهپاد آمریکایی را هدف قرار داد و نفت کش انگلیسی را توقیف کرد؛ آمریکا در سیاست خود بازنگری کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اقدامات اخیر آن ها نشان می دهد که اینگونه نیست و نه تنها آنان به دنبال حل مشکل با ایران نیستند بلکه به دنبال افزایش فشار و به نوعی بستن درهای مذاکره هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی باید منافع ملی را مبنای کار خود قرار دهد و اکنون منافع ملی اقتضا می کند که ما از عصبانیت و اقدامات احساسی پرهیز کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران باید با دقت و عقلانیت گام های خود را بردارد. تاکنون دولت آقای روحانی به خوبی در این زمینه پیش رفته است اما ایشان نیز با فشار هایی مواجه هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید