لندن خواستار پاسخگویی نخست‌وزیر به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» شد

کدخبر: ۳۰۲۹۳۵
اقتصادنیوز؛ یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.
لندن خواستار پاسخگویی نخست‌وزیر  به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» شد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این نامه که یک نسخه آن در تارنمای اندیشکده روابط انگلیس – عرب درز کرده نمایندگان مجلس تصریح کردند که دولت انگلیس و شرکای اروپایی‌اش بایستی نشان دهند که زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی عواقب جدی در روابط آنها با رژیم اسرائیل در پی خواهد داشت.

اعضای گروه پارلمانی فراحزبی انگلیس و فلسطین نامه تل‌آویو را یک رژیم آپارتاید توصیف کردند که در آن گروهی از جامعه مشمول تمامی حقوق شهروندی و گروهی دیگر مورد ظلم قرار گرفته‌اند. این وضعیت به گفته آنها تهدیدی برای رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است «که انگلیس بایستی سکان دار این رویکرد باشد»

این نامه می افزاید:‌ ما از شما می خواهیم نشان دهید که انگلیس در کنار حقوق بین الملل ایستاده و [...] بایستی دولت فلسطین را درچارچوب مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷میلادی و شناسایی قدس به عنوان پایتخت مشترک به رسمیت بشناسد.

این نامه پس از آن نوشته شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اشغالگری و جنایت‌های این رژیم در فلسطین، وعده الحاق دره رود اردن در کرانه باختری را در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو داد.

نتانیاهو در حالی که تنها چند روز به انتخابات در فلسطین اشغالی مانده، وعده داد در صورت  پیروزی، دره رود اردن در کرانه باختری را به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم الحاق می‌کند.

وی گفت که الحاق این منطقه گام اول پس از پیروزی در انتخابات خواهد بود و در اقدامات بعدی پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بخش‌های دیگری از فلسطین را نیز الحاق خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حمایت کامل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخورداراست، بی‌پرواتر از همیشه خوی اشغالگری این رژیم را به نمایش گذاشته و هر بار از اعمال حاکمیت رژیم اشغالگر به بخش جدیدی از فلسطین سخن می‌گوید.

ترامپ با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان حمایت بدون قیدوشرط خود را از اشغالگری نشان داده است.

پنج کشور اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس دیروز با صدور بیانیه ای به وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و اعلام کردند: «از تصمیم نتانیاهو درباره احتمال الحاق مناطقی از کرانه‌باختری احساس نگرانی می‌کنیم و اجرای این گام نقض خطرناک قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.»

در این بیانیه از تمامی طرف‌ها دعوت شده تا از اتخاذ هرگونه گامی‌ که راه حل دو دولت را با چالش مواجه می‌کند خودداری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید