ناوشکن آمریکا چرا در بندر بیروت لبنان لنگر انداخت +تصاویر

کدخبر: ۳۰۳۰۸۳
اقتصادنیوز: ناوشکن آمریکایی پس از 36 سال در بندر بیروت برای اولین بار پس از 36 سال یک ناوشکن آمریکایی در بندر بیروت لنگر انداخت. ناوشکن آمریکایی پس از 36 سال در بندر بیروت به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناوشکن آمریکایی « USS Ramage» شنبه (دیروز) برای یک روز در بندر بیروت لنگر انداخت و سفارت آمریکا در لبنان به همین مناسبت یک تور رسانه‌ای در محل مذکور ترتیب داد. بر اساس گزارش وبگاه «النشره» لبنان که از جمله رسانه‌های حاضر در مراسم دیروز بوده؛ این ناوشکن موشک‌انداز از نوع « DDG 61» و از کلاس کشتی‌های جنگی است؛ دارای توانایی‌های هجومی و دفاعی چند کاره است که می‌تواند به صورت مستقل یا گروهی وارد عمل شود. این ناوشکن در اواخر سال 1993 ساخته شده و از سال 1995 به خدمت گرفته شده است، در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته فعالیت دارد، طول آن 154 متر، عرض آن 20 متر است و سرعت آن به 56 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ تعداد کادر آن حدود 300 نفر است. «کریستینا هایدن» مسؤول روابط رسانه‌ای در سفارت آمریکا در همین زمینه گفت: « 36 سال است که کشتی‌ اینچنینی به لبنان نیامده، پیام ما اظهار حسن نیت نیروی دریایی آمریکا به لبنان و نیروهای مسلح آن است تا بر شراکت محکم ارتش آمریکا و لبنان تأکید کنیم. ما امروز از طریق این ناوشکن نشان دادیم آمریکا شریکی است که قادر این اینچنین کشتی‌ به بندر بیروت بیاورد (آنهم) در سایه چالش‌ها و تنش‌هایی دریایی که امروزه در جهان با آن زندگی می‌کنیم. ما با ارتش لبنان به صورت روزانه در ارتباط هستیم و این اقدام (آوردن ناوشکن) برای تأکید بر این رابطه قوی است». «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت هم گفت: «روابط نظامی ما بسیار بیشتر از سطح تجهیزات (نظامی) است، این سفر در عرصه کشتی، میزان این رابطه را نشان می‌دهد. آمدن کشتی برای یادآوری این موضوع است که نیروی دریایی آمریکا "دور" نیست؛ کشتی‌ها ما در نزدیک دریای مدیترانه هستند و همینگونه نیز باقی خواهد ماند». وی ادامه داد؛ امنیت و ثبات در شرق مدیترانه برای ایالات متحده و لبنان بسیار مهم است و حضور اینگونه کشتی‌ها در راستای منافع مشترک است. ریچادر تصریح کرد: « نیروهای مسلح لبنان برنامه‌هایی برای بهبود توانایی‌های نظامی خود در نظر گرفته و آمریکا نقش اصلی در حمایت از این تلاش‌ها خواهد داشت. شراکت با لبنان فقط به زمینه نظامی محدود نمی‌شود و ما به تقویت حاکمیت لبنان متعهد هستیم». مردادماه گذشته ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که 150 خودروی نظامی را به عنوان «هدیه نظامی» از آمریکا دریافت کرده است. ارتش لبنان برای تأمین تجهیزات نظامی خود به کشورهای مانند فرانسه و آمریکا وابسته است. سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سال گذشته بهمن ماه بعد از نقض مکرر حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، به دولت جدید لبنان پیشنهاد داد برای تجهیز نیروهای مسلح از ایران کمک بگیرد.
ناوشکن آمریکا چرا در بندر بیروت لبنان لنگر انداخت +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ناوشکن آمریکایی « USS Ramage» شنبه (دیروز) برای یک روز در بندر بیروت لنگر انداخت و سفارت آمریکا در لبنان به همین مناسبت یک تور رسانه‌ای در محل مذکور ترتیب داد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره» لبنان که از جمله رسانه‌های حاضر در مراسم دیروز بوده؛ این ناوشکن موشک‌انداز از نوع « DDG 61» و از کلاس کشتی‌های جنگی است؛ دارای توانایی‌های هجومی و دفاعی چند کاره است که می‌تواند به صورت مستقل یا گروهی وارد عمل شود.

این ناوشکن در اواخر سال 1993 ساخته شده و از سال 1995 به خدمت گرفته شده است، در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته فعالیت دارد، طول آن 154 متر، عرض آن 20 متر است و سرعت آن به 56 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ تعداد کادر آن حدود 300 نفر است.

«کریستینا هایدن» مسؤول روابط رسانه‌ای در سفارت آمریکا در همین زمینه گفت: « 36 سال است که کشتی‌ اینچنینی به لبنان نیامده، پیام ما اظهار حسن نیت نیروی دریایی آمریکا به لبنان و نیروهای مسلح آن است تا بر شراکت محکم ارتش آمریکا و لبنان تأکید کنیم. ما امروز از طریق این ناوشکن نشان دادیم آمریکا شریکی است که قادر این اینچنین کشتی‌ به بندر بیروت بیاورد (آنهم) در سایه چالش‌ها و تنش‌هایی دریایی که امروزه در جهان با آن زندگی می‌کنیم. ما با ارتش لبنان به صورت روزانه در ارتباط هستیم و این اقدام (آوردن ناوشکن) برای تأکید بر این رابطه قوی است».

«الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت هم گفت: «روابط نظامی ما بسیار بیشتر از سطح تجهیزات (نظامی) است، این سفر در عرصه کشتی، میزان این رابطه را نشان می‌دهد. آمدن کشتی برای یادآوری این موضوع است که نیروی دریایی آمریکا "دور" نیست؛ کشتی‌ها ما در نزدیک دریای مدیترانه هستند و همینگونه نیز باقی خواهد ماند».

وی ادامه داد؛ امنیت و ثبات در شرق مدیترانه برای ایالات متحده و لبنان بسیار مهم است و حضور اینگونه کشتی‌ها در راستای منافع مشترک است.

ریچادر تصریح کرد: « نیروهای مسلح لبنان برنامه‌هایی برای بهبود توانایی‌های نظامی خود در نظر گرفته و آمریکا نقش اصلی در حمایت از این تلاش‌ها خواهد داشت. شراکت با لبنان فقط به زمینه نظامی محدود نمی‌شود و ما به تقویت حاکمیت لبنان متعهد هستیم».

مردادماه گذشته ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که 150 خودروی نظامی را به عنوان «هدیه نظامی» از آمریکا دریافت کرده است. ارتش لبنان برای تأمین تجهیزات نظامی خود به کشورهای مانند فرانسه و آمریکا وابسته است. سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سال گذشته بهمن ماه بعد از نقض مکرر حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، به دولت جدید لبنان پیشنهاد داد برای تجهیز نیروهای مسلح از ایران کمک بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید