وال استریت ژورنال نوشت؛

اختلاف میان امریکا و عربستان بر سر حمله نظامی به ایران

کدخبر: ۳۰۳۴۸۴
اقتصادنیوز‌؛ وال استریت ژورنال در گزارشی به حمله به تاسیسات نفتی عربستان پرداخت و نوشت که گزینه حمله نظامی به ایران از موارد اختلاف میان عربستان و آمریکاست.
اختلاف میان امریکا و عربستان بر سر حمله نظامی به ایران

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از وال استریت ژورنال، دولت ترامپ اعلام کرده است که ایران عامل اصلی  ارزیابی‌های سازمان اطلاعاتی آمریکا نشان داده است که ایران عامل حمله به تاسیسات نفتی عربستان قرار دارد. اما این ارزیابی را به صورت علنی منتشر نشده است. از سوی دیگر مقام‌های سعودی معتقدند که آمریکا هنوز اطلاعات و مدارک کافی را در اختیار مقام‌های سعودی قرار نداده است. شاید این به این دلیل است که عربستان و آمریکا هنوز مدرک قطعی مبنی بر حضور ایران در این حمله ندارد و منتظر آن هستند تا بعد از بررسی کامل نتیجه را منتشر کنند. 

بر این اساس آمریکا اعلام کرده در حال بررسی مدارک حمله به تاسیسات نفتی عربستان است و اعلام کرده است در روزهای آینده جزئیات بیشتری در این موضوع منتشر می‌کند. 

به نظر می‌رسد اکنون نگرانی‌های زیادی بابت درگیری احتمالی میان ایران و آمریکا و عربستان وجود دارد. برخی موافق این درگیری نظامی هستند و برخی هم مخالف این موضوع هستند و معتقدند که چنین حمله‌ای می‌تواند آغاز یک جنگ بزرگ در منطقه باشد. برخی کشورهای حامی آمریکا مانند اسرائیل حامی حمله نظامی به ایران هستند و از آمادگی برای حضور در این حمله نظامی خبر دادند. هم چنین گزینه حمله نظامی به ایران از موارد اختلاف میان عربستان و آمریکاست. توافق کامل میان این دو کشور برای حمله نظامی به ایران وجود ندارد. 

حمله چند روز گذشته به تاسیسات نفتی عربستان باعث شده است که قیمت نفت بالا رود. از سوی دیگر ترامپ اعلام کرد که خواهان جنگ با ایران نیست. ولی آمادگی کمک به عربستان را دارد. هم چنین ترامپ تایید کرد که پس از بررسی کامل و با رسیدن به جمع‌بندی کامل نتیجه را در مورد عاملان حمله به تاسیسات آرامکو منتشر می‌کند. 

چند روز گذشته تاسیسات نفتی عربستان مورد حمله واقع شد. علیرغم اینکه انصارالله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت آمریکا ایران را عامل این حمله دانست. این در حالی است که این اتهام از سوی ایران قویا رد شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید