ان‌بی‌سی: ترامپ خواستار گزینه‌های بیشتر درخصوص ایران شد

کدخبر: ۳۰۳۸۰۶
اقتصادنیوز: یک منبع خبری ادعا کرد گزینه‌هایی برای اقدام آمریکا درخصوص ایران پس از حمله به آرامکو در اختیار ترامپ قرار گرفته اما رئیس‌جمهور آمریکا گزینه‌های بیشتری طلب کرده است. پس از حمله نظامی تلافی‌جویانه موفق ارتش یمن به تاسیسات شرکت نفتی سعودی آرامکو، مقامات آمریکایی و رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند ایران را در پس پرده این حمله جلوه دهند. ایران ادعای آمریکایی‌ها را قاطعانه رد کرده است.
ان‌بی‌سی: ترامپ خواستار گزینه‌های بیشتر درخصوص ایران شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نق از فارس ؛  براساس گزارش ان‌بی‌سی، به رئیس‌جمهور آمریکا گزینه‌هایی درخصوص اقدامات ممکن ارائه‌شده، از حمله سایبری تا حمله به تاسیسات نفتی ایران و او خواسته تا گزینه‌های بیشتری ارائه شود. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این یک بار از آمادگی کشورش در برابر ایران خبر داد اما ساعاتی بعد تاکید کرد که او به‌دنبال جنگ با هیچ‌کس نیست. به نوشته ان‌بی‌سی، یک گزینه دیگر می‌تواند حمله عربستان سعودی به ایران با کمک آمریکا باشد، کمک‌هایی نظیر همکاری اطلاعاتی.

این درحالی است که «جرالد فیرشتین»، سفیر پیشین آمریکا در یمن می‌گوید ایالات‌متحده به‌دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره است و ترامپ درک می‌کند که مردم آمریکا یک درگیری نظامی نمی‌خواهند. او همچنین افزوده، حتی عربستان سعودی هم نمی‌خواهد به جنگی با ایران کشیده شود، چون می‌داند که «بسیار سخت خواهد بود که از پاسخ‌های تلافی‌جویانه ایران بگریزد.» ارتش یمن، بامداد شنبه گذشته در حمله‌ای تلافی‌جویانه به تاسیسات شرکت سعودی آرامکو در «بقیق» و «خریص» که با ۱۰ فروند پهپاد بومی صورت گرفت، عملیات صدور روزانه ۷/ ۵ میلیون بشکه نفت عربستان سعودی را مختل کرد. کارشناسان نظامی، این عملیات نظامی را کاملا موفقیت‌آمیز توصیف کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید