دلایل اتهام‌زنی علیه پروانه سلحشوری در رسانه‌های داخلی

کدخبر: ۳۰۴۰۸۷
اقتصادنیوز؛ رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در مطالب خود به دلایل هجمه ها علیه سلحشوری پرداخته و معتقدند که این جنجال بر پایه خبر بی اصل و نسب که براساس برنامه ریزی قبلی و به نحوی سازماندهی شده علیه نماینده تهران به کار گرفته شده است. رسانه های منتسب به جریان اصولگرا در این زمینه به توییت دو تن از نمایندگان مجلس که به صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس و تکذیبیه پروانه سلحشوری اشاره کرده اند.
دلایل اتهام‌زنی علیه پروانه سلحشوری در رسانه‌های داخلی

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های داخلی در پی پخش شایعه ای در شبکه های مجازی مبنی بر بازداشت یک باند گسترده ماساژ در تهران و همچنین ادعای ۲ نماینده مجلس درخصوص سرکردگی این باند به وسیله برادرزاده پروانه سلحشوری به واکاوی در زمینه این ادعاها و دلایل اتهام زنی ها پرداختند.

بررسی امروز شنبه ۳۰ شهریور رسانه های داخلی نشان می دهد که چرایی موضوع اتهام زنی علیه پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب بیش از رسانه های اصولگرا مورد توجه و بررسی قرارگرفته است.

به گزارش رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، پنجشنبه گذشته، نوعی فضاسازی خبری علیه پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایجاد شد. به گزارش این رسانه ها  پس از اعلام خبر دستگیری یک باند ماساژ مختلط در تهران در شبکه های اجتماعی، باشگاه خبرنگاران جوان (خبرگزاری وابسته به صدا و سیما)، مدعی شد: سرکردگی این باند متخلف بر عهده برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران، بوده است. بعد از این محمدمهدی زاهدی، نماینده اصولگرای کرمان و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و ناصر موسوی‌لارگانی یکی دیگر از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری به جریان پیوستند و بدون استناد و مدرک شروع به اتهام‌زنی علیه پروانه سلحشوری، کردند.

پس از این شایعه ها و اتهام زنی ها علیه پروانه سلحشوری، این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به واکنش نسبت به این موضوع پرداخت. وی معتقد است که تخریب‌های اخیر در ادامه تخریب‌هایی مانند ادعای دروغین حضور در هیأت مدیره چند شرکت بوده است و تأکید دارد: کاش از خدا می‌ترسیدند. ببینید چگونه اخلاق را برای قدرت ذبح کردند و دو نماینده مجلس چه تهمت‌های شنیعی را علیه خانواده من طرح کردند.

رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب معتقدند: ماجرا از خودسوزی دختر فوتبال‌دوست ایران شروع شد؛ شاید هم نه، این دلخوری مربوط به خیلی پیش‌تر از مرگ سحر خدایاری است؛ همچنین این رسانه ها افزودند: این هجمه سازمان‌یافته علیه نماینده اصلاح‌طلب تهران به دلیل عملکرد او بوده است.  او از جمله نمایندگانی هم بود که با گردن آسیب‌دیده خود را به جلسه رأی‌گیری لوایح مرتبط با FATF رساند. حتی نطق‌های سلحشوری هم هرگز به مذاق تندورهای داخل و بیرون مجلس خوش نیامده است و شاید به همین دلیل آنها به اتهام‌زنی علیه او پیوستند.  

همچنین این رسانه ها به انتخاباتی بودن این هجمه ها اشاره کرده و با عناوینی چون ماساژ انتخاباتی آورده اند: توپخانه افراطیون علیه برخی نمایندگان مجلس در فاصله باقیمانده تا انتخابات این روزها فعال شده است. یک روز مطهری و روزی دیگر سلحشوری.

این رسانه ها در مطالب خود به دلایل هجمه ها علیه سلحشوری، نقش خبرگزاری وابسته به صدا و سیما در نشر شایعه مربوط به این نماینده؛ ‌حمایت امیدی‌ها از وی و تکذیب سلحشوری و یک گام به عقب منتقدان اشاره کرده اند.

رسانه های منتسب به جریان اصولگرا با اشاره به خبر دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران، آورده اند: نکته‌ای که در این میان حاشیه‌ساز شد توییت دو تن از نمایندگان مجلس بود که به صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرده بودند. هر چند در این میان اسمی از نماینده‌ای مطرح نشد اما با یک جست وجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن بودیم که برخی از کاربران سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.

همچنین این رسانه ها به تکذیبیه پروانه سلحشوری نیز اشاره کرده اند.

رسانه های اصلاح طلب

دلایل هجمه ها علیه سلحشوری

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان فرکانس‌های تخریب نمایندگان از داخل، نوشت: هجمه‌های سازمان‌یافته سایبری این روزها علیه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس بیش از گذشته افزایش یافته است، از مطالبه شفافیت که به ابزار فشار سیاسی تبدیل می‌شود تا تلاش‌ برای به‌دادگاه‌کشاندن دو نماینده. بعد از اتهام‌زنی‌ علیه علی مطهری و پروانه سلحشوری در ماجرای خودسوزی «سحر خدایاری» دیروز موج جدیدی در فضای مجازی بر مبنای خبر «باشگاه خبرنگاران» رسانه نزیک به صداوسیما شکل گرفت: «یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارائه می‌دادند دستگیر شدند». کار نیروهای سایبری از جایی آغاز شد که سرتیم این گروه را برادرزاده سلحشوری معرفی کردند. بعد از این نماینده‌های اصولگرا و نزدیک به جبهه پایداری به جریان پیوستند و بدون استناد و مدرک شروع به اتهام‌زنی کردند. سلحشوری نماینده تهران دو بردارزاده چهار و ۲۰ ساله دارد.

«آقازاده ماساژور» هشتگی است که سایبری‌ها دیروز در فضای مجازی و به ویژه توییتر علیه سلحشوری به کار می‌بردند. عده‌ای بر این باور بودند که این هجمه سازمان‌یافته علیه نماینده اصلاح‌طلب تهران به دلیل عملکرد او بوده است. سلحشوری اخیرا از بازداشت‌ها و احکام سنگین روزنامه‌نگاران و کارگران انتقاد کرده بود. او از جمله نمایندگانی هم بود که با گردن آسیب‌دیده خود را به جلسه رأی‌گیری لوایح مرتبط با FATF رساند. حتی نطق‌های سلحشوری هم هرگز به مذاق تندورهای داخل و بیرون مجلس خوش نیامده و شاید به همین دلیل آنها به اتهام‌زنی علیه او پیوستند.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی آورد: ماجرا از خودسوزی «دختر فوتبال‌دوست ایران» شروع شد؛ شاید هم نه، این دلخوری مربوط به خیلی پیش‌تر از مرگ سحر خدایاری است؛ همان وقتی که نطق‌ها و تذکرهایش به مذاق جناح راست خوش نیامد و کام آنها را چنان تلخ کرد که خواستند از او به هیات نظارت و قوه قضاییه شکایت ببرند؛ هرچه بود، این‌بار صدای سلحشور چنان بلند شد که مخالفان هر کاری کنند تا مگر این صدا به گوش‌ها نرسد. بحث بر سر جنجالی است که از دو روز پیش علیه پروانه سلحشوری در فضای مجازی به راه افتاد؛ آن هم بر اساس خبری که هیچ اصل و نسبی نداشت و تنها ازسوی چند حساب کاربری غیرواقعی یا به زبان ساده‌تر «اکانت‌های فیک» در توییتر کلید خورده بود. هشتگ «آقازاده ماساژور» هم شد اسم رمز و سلاحی که ظاهرا بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و به‌نحوی سازماندهی‌شده علیه نماینده تهران به کار گرفته شد. ماموریت‌شان هم مشخص بود، می‌خواستند همه اظهارنظرهای نماینده مردم تهران در روزهای اخیر را تلافی و با او تسویه‌حساب کنند.

فروپاشی اخلاق در اردوگاه اصولگرایان، عنوانی است که روزنامه آرمان ملی برای این موضوع به کار برد و نوشت: «سحر خدایاری» که آنگونه دردناک از دنیا رفت، بسیاری از مردم و فعالان سیاسی خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند و در خواست خود را از قوه قضائیه مطرح کردند. برخی از نمایندگان تهران در مجلس نیز ضمن اعتراض به وجود چنین مسائلی از مقامات قوه قضائیه درخواست کردند تا هرچه سریع‌تر درخصوص جزئیات پرونده آن مرحوم شفاف‌سازی کند. علی مطهری و پروانه سلحشوری از جمله نمایندگانی بودند که در این باره به اظهار نظر پرداختند و به سبب همین اعتراض با هجمه‌هایی جدی مواجه شدند؛ گروه‌های توئیتری که با هویت جعلی فعالیت می‌کنند، سازمان صداوسیما که با ساخت برنامه «هویت» و گزارشی خبری در «اخبار ۲۰:۳۰» به موضوع پرداخت و برخی نمایندگان مجلس که به بهانه دفاع از قوه قضائیه به همکاران خود تاختند. ماجرا اما همین جا به پایان نرسید و روز پنجشنبه ۲۸ شهریور، نوعی فضاسازی خبری علیه پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که نظیر آن کمتر در گذشته مشاهده شده بود.

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان ماجرای ماساژ انتخاباتی، آورد: تهمت به نماینده اصلاح طلب مجلس نشان داد جریان چپ شرایط سختی در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت... حمله به پروانه سلحشوری و علی مطهری کاملاً قابل پیش بینی بود! این را ما نمی‌گوییم افکار عمومی می‌گوید آن هم با تاکید و تامل فراوان: «معلوم بود همین روزها علیه مطهری و سلحشوری، کارناوالی از بداخلاقی و تخریب به راه خواهد افتاد» اما، این که یک فرد همه مرزها و تقوای سیاسی را ناگهان زیر پا گذارد، از آن‌ دست مسائلی است که باید گفت متاسفیم!

از میان همه واکنش‌ها به این خبر، یک توئیت، تامل برانگیز و پر از نشانه‌هایی بود که با زبان بی‌زبانی می‌گفت از حالا تا انتخابات مجلس و حتی تا مدت‌ها پس از اعلام نتایج ما باید منتظر هجمه‌ها و حمله‌های ساختارشکنانه بسیاری باشیم. این کاربر می‌نویسد: «داستان آقازاده ماساژور با چاشنی برادرزاده و ماساژ...، هرچند تخیلی اما بهترین ماساژ به جریان اصلاح‌طلب بود که بداند جریان ۹۸ چه ابعاد مخوف و تاریکی دارد تا «مجلس نو» شکل بگیرد!» این جمله کوتاه سر شار از واقعیت‌های ملموس دنیای پیچیده اما مخوف سیاست است!

سایت فرارو نیز به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گزارش داد: توپخانه افراطیون علیه برخی نمایندگان مجلس در فاصله باقیمانده تا انتخابات این روزها فعال شده است. یک روز مطهری و روزی دیگر سلحشوری.

به گزارش خبرآنلاین، «دروغ پراکن» «جنجال‌آفرین» «منافق» و... این‌ها کلیدواژه‌هایی است که هرگاه قرار باشد با کسی مخالفت کنند سلاح‌هایشان را به این الفاظ مسلح می‌کنند و علیه هر کسی که نظر مخالفی با آن‌ها داشته باشد به کار می‌برند. برایشان فرقی هم نمی‌کند شخص حقیقی است یا حقوقی؛ مانند ماجرایی که از یک روز پیش علیه یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی به ویژه توئیتر از سوی برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری کلید خورد.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران که نطق‌ها و تذکراتش در صحن علنی مجلس به مذاق برخی‌ها خوش نمی‌آید در جریان خودسوزی سحر خدایاری انتقاداتی را نسبت به این ماجرا مطرح کرد. انتقاداتی که فارغ از درست یا اشتباه بودن آنها، بهانه‌ای برای حملات بعدی به او شد و برخی افراطیون با شایعه سازی به سراغ او رفتند و ارتش حساب‌های کاربری غیرواقعی یا به اصطلاح «اکانت‌های فیک» هم فعال شدند تا هرچه سریعتر به هدفی که در نظر دارند دست پیدا کنند.

 پایداری های مجلس علیه سلحشوری

روزنامه اعتماد در مطلبی به همراهی پایداری‌ها علیه همکار، اشاره کرده است. در این مطلب می خوانیم: خبر آنقدر عجیب و پرسش‌انگیز بود که تنها با یک نگاه ساده می‌شد، غیرواقعی بودنش را حدس زد یا حداقل شک و تردیدی را متوجه آن دانست. اما همان نمایندگانی که به نطق‌های سلحشوری و اظهارنظرهایش ایراد می‌گرفتند که بدون تحقیق است و هنوز صحت و سقمش مشخص نشده، خودشان بی‌آنکه کوچک‌ترین تحقیقی کرده باشند که اصلا این اتفاق می‌تواند در خانواده پروانه سلحشوری رخ بدهد یا خیر، «آتش‌بیار معرکه» شدند. «محمدمهدی زاهدی»، نماینده اصولگرای کرمان و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یعنی جایگاهی که قرار است تصمیماتش در برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش کشور از مدارس تا دانشگاه‌ها موثر باشد، از همان کسانی بود که وارد میدان بازی شایعات شد و بی‌آن‌که اطلاعی از درست یا نادرست بودن اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی داشته باشد، در این رابطه موضع‌گیری کرد... د. جالب آنجاست که زاهدی بارها در مصاحبه‌های مختلف توصیه کرده بود که نباید به هر آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، اعتماد کرد!

همچنین در بخشی از گزارش منتشر شده روزنامه شرق می خوانیم: محمدمهدی زاهدی نماینده نزدیک به جریان پایداری و رئیس کمیسیون آموزش در توییتی نوشت: اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخ‌گویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. سحر خدایاری را مستمسک قرار دادند، تا جایی که پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند. ناصر موسوی‌لارگانی دیگر نماینده اصولگرا هم چنین نوشت: کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای دروغ پرداختن هجویاتی نظیر دروغ سحرخدایاری، حواسمان بیشتر به اطرافمان باشد... این در حالی بود که سلحشوری پیش از این رئیس فراکسیون زنان مجلس بود و پیگیر حقوق زنان در مجلس بوده است. طرح «منع خشونت علیه زنان» که بعد از دو سال از قوه قضائیه به دولت فرستاده شده است را باید از جمله دستاوردهای او و دیگر زنان مجلس دهم به حساب آورد.

هنوز نمایندگان نزدیک به پایداری واکنشی نسبت به تکذیب ادعاهای خود نداشته‌اند. به نظر می‌رسد موج تخریب نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز همچنان ادامه داشته باشد.

در بخشی از مطلب منتشر شده روزنامه آرمان ملی آمده است: تا پیش از واکنش رسمی دو نماینده مجلس این شایعه را نیز می‌شد در کنار دیگر شایعه‌هایی که لشکر مجازی دلواپسان به راه می‌اندازد قرار داد و واکنشی به آن نشان نداد. اما زمانی که محمدمهدی زاهدی، نماینده مجلس و وزیر علوم دولت محمود احمدی‌نژاد و ناصر موسوی لارگانی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در تأیید ادعای مطرح شده از حساب‌های ناشناس اظهارنظر کردند، دیگر نمی‌شد اقدام این لشکر مجازی را خودسرانه و بدون هماهنگی به حساب آورد. ماجرا همانطور که از اظهارات این دو نماینده پیدا بود بیشتر به انتقام می‌ماند و به داستان مرگ مرحوم سحر خدایاری بازمی‌گشت... به رغم این حجم عظیم فعالیت‌ها اما کوچکترین سندی از سوی این افراد و مدعیان اعلام نشد و پیگیری‌های خبرنگار «آرمان ملی» نیز در این خصوص به جایی نرسید. دفتر محمدمهدی زاهدی اعلام کرد که او برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته و در دسترس نیست، موسوی لارگانی تلفن همراه خود را خاموش کرد و حمید رسایی در پاسخ به چرایی طرح این تهمت علیه سلحشوری گفت: «مصاحبه نمی‌کنم».

 نقش خبرگزاری وابسته به صدا و سیما در نشر شایعه مربوط به سلحشوری

روزنامه اعتماد در بخشی از گزارش منتشر شده خود با استفاده از میان تیتر نسیم شایعه از سمت جام‌جم، آورده است: «یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارایه می‌دادند، دستگیر شدند.» این خبری بود که منتشر شد و حواشی بسیاری را به دنبال داشت، البته حواشی آن وقتی شروع شد که باشگاه خبرنگاران جوان (خبرگزاری وابسته به صداوسیما) کنار این خبر، موضوع دیگری را نیز منتشر کرد و آن نسبت دادن سرکردگی این باند متخلف به برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران بود. موضوعی که موجب شد در فضای مجازی، اکانت‌های فیک روی این خبر جعلی موج‌سواری را آغاز کنند و توپخانه تخریب‌شان را علیه سلحشوری به راه بیندازند؛ آن هم علیه نماینده زنی اهل جنوب ایران که گاهی خود را به ‌اختصار «سلحشور» می‌خواند و رویکردش در دفاع از حقوق شهروندی، به ‌باور بسیاری به‌دور از هر نوع محافظه‌کاری است.

روزنامه آفتاب یزد نیز در این زمینه نوشت: داستان از آن جایی شروع شد که حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نوشت: «در روزهای اخیر برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتریان خود خدمات خاص نیز ارائه می‌دادند؛ نکته‌ای که در این بین حاشیه‌ساز شد توییت دو تن از نمایندگان مجلس بود که به صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرده بودند. هر چند در این دو پست اسمی از نماینده‌ای مطرح نشد اما با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن بودیم که برخی از کاربران سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.»

همین خبر کافی بود تا چهره‌هایی چون؛ محمد مهدی زاهدی، سید ناصر موسوی لارگانی و از همه بدتر و شدیداللحن‌تر؛ حمید رسایی دست به کار شوند و هرچه می‌خواهند بنویسند!

حمایت امیدی‌ها از سلحشوری

مقابل تخریب کنندگان مجلس بایستید، عنوان مطلبی است که روزنامه آرمان به سخنان محمدرضا تابش اختصاص داد و نوشت: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس از تضعیف مجلس و تخریب علی مطهری و پروانه سلحشوری انتقاد کرد و از روسای قوای مقننه و قضائیه خواست تا جلوی این جریان که ارکان نظام را هدف گرفته است، بایستند. محمدرضا تابش گفت: امروز جریانی دانسته و یا ندانسته، درصدد تضعیف مجلس خصوصا آقای مطهری و خانم سلحشوری و نمایندگانی است که در دفاع از حقوق مردم و کنارزدن پرده از سناریوسازی‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی و جناحی از هیچ‌ روشنگری فروگذار نمی‌کنند. وی اظهار کرد: متاسفانه در سکوت مراجع مسئول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده است.

روزنامه شرق در مطلبی آورده است: در مقابل این اتهام‌ها نمایندگان امیدی مجلس هم ساکت نماندند. محمود صادقی خطاب به زاهدی آیه‌ای از قرآن را نوشت: «چیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن». علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه و دیگر نماینده امیدی نیز توییت خود را خطاب به دلواپسان نوشت: «در شرایطی که ظریف رجزهای آمریکایی‌ها را رصد می‌کند نمایندگان باید دروغ‌های همکاران خود را رصد کنند. با داس دروغ به‌دست نمایندگان اعزامی خود، عرصه کشمکش را از رسانه به مجلس کشاندند. بخشی از دلواپسان، که از کمپین ابزاری شفافیت نتیجه نگرفتند اکنون به دروغ‌پراکنی علیه همکاران رو آورده‌اند». فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید نیز تهمت‌ها به سلحشوری را «سخیف» ‌ خواند و نوشت «ای کاش کسانی که داعیه ارزش‌ها را دارند و قرار بود عصاره فضایل ملت باشند در چنین گناه بزرگی سهیم نمی‌شدند». محمدرضا تابش نایب‌رئیس فراکسیون امید هم به «ایسنا» گفت «امروز جریانی دانسته یا ندانسته، درصدد تضعیف مجلس خصوصا آقای مطهری و خانم سلحشوری و نمایندگانی است که در دفاع از حقوق مردم و کنارزدن پرده از سناریوسازی‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی و جناحی از هیچ‌ روشنگری‌ای فروگذار نمی‌کنند». تابش از نشست فراکسیون امید نیز درباره بررسی ابعاد و اهداف این جریان تخریبی خبر داد و تأکید کرد که دفاع از مجلس و همکاران نماینده را جزئی از وظایف خویش می‌داند.

تکذیب سلحشوری ها

روزنامه شرق در گزارشی آورد: زمان زیادی از هجمه‌ها و ادعاها نگذشته بود که سلحشوری به آنها واکنش نشان داد. او با عکسی از دو توییت نمایندگان نزدیک به جریان پایداری در توییتی به آیه‌ای از قرآن که به عذاب دروغ‌گویان اشاره دارد، اشاره کرد. سلحشوری در ادامه نوشت: «دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید». در ادامه متنی هم در فضای مجازی از «تورج سلحشوری» برادر او منتشر شد... او تأکید کرد که با تهمت و افترا نمی‌توان جلوی انتقادهای خواهرش در مجلس را گرفت و او را خفه کرد.

روزنامه اعتماد نیز در این ارتباط نوشت: روز گذشته جریان اصولگرا و اکانت‌های غیرواقعی منتسبان به این جریان آنقدر شایعات مربوط به برادرزاده سلحشوری را دست‌ به دست کردند تا خودشان هم باور کردند که ماموریت‌شان را به خوبی انجام دادند اما درست وقتی می‌خواستند جشن پیروزی‌شان را اعلام کنند، واکنش‌ پروانه سلحشوری به این اخبار همه رشته‌های آنها را پنبه کرد.

به گزارش روزنامه آرمان ملی پروانه سلحشوری درباره هجمه شدیدی که اخیرا علیه او به راه افتاده به خبرنگار این روزنامه می‌گوید: «برادر من به عنوان یک بسیجی در جبهه‌های جنگ حضور یافت، هنوز در مغزش ترکش دارد و چون این ترکش در جای حساسی قرار دارد عمل جراحی او ممکن نیست. آن وقت می‌آیند و یک سری تهمت بی‌ربط را بدون سند و مدرک خطاب به خانواده او مطرح می‌کنند. یک برادرزاده من در تهران دانشجوی زبان آلمانی است و هم اکنون برای تعطیلات در شهر اهواز نزد خانواده‌اش است. برادرزاده دیگر من هم ۴ ساله است و نمی‌تواند مظنون مورد نظر آن‌ها باشد». این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی معتقد است که تخریب‌های اخیر در ادامه تخریب‌هایی مانند ادعای دروغین حضور در هیأت مدیره چند شرکت بوده و تأکید دارد: «کاش از خدا می‌ترسیدند. این رفتار اگر بیانگر فروپاشی اخلاقی در جامعه نیست پس نشانه چیست؟ ببینید چگونه اخلاق را برای قدرت ذبح کردند و دو نماینده مجلس چه تهمت‌های شنیعی را علیه خانواده من طرح کردند». او در پایان گفت: «اگر ذره‌ای به روز قیامت اعتقاد داشتند این گونه راحت تهمت نمی‌زدند. این خبر مصداق بارز نشر اکاذیب است و قویا آن را رد می‌کنم».

 یک گام به عقب منتقدان سلحشوری

روزنامه اعتماد گزارش داد: هرچند پس از اثبات دروغی که به پروانه سلحشوری و خانواده او نسبت داده شد، تنها صدایی که از نمایندگان منتقد مجلس مانند زاهدی و موسوی‌لارگانی به گوش می‌رسید، سکوت بود. آنها ساعت‌ها پس از مشخص شدن ماجرا، لااقل تا زمان نگارش این گزارش، هنوز حاضر نشدند تهمتی را که به همکارشان در «خانه ملت» نسبت داده بودند، پس بگیرند یا عذرخواهی کنند؛ در این میان اما حمید رسایی که از همان ابتدا به‌خوبی در نقش پلیس خوب فرو رفته بود، پس از مشخص شدن دروغ بودن این ماجرا با بازنشر توییت قبلی خود نوشت: «متن توییتم که ضمیمه شده دو بخش داشت: بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی می‌کنم.»

رسانه های اصولگرا

 تکذیب شایعه دستگیری برادرزاده پروانه سلحشوری

شایعه دستگیری برادرزاده نماینده مجلس! عنوان مطلبی محسوب می شود که در خبرگزاری فارس منتشر شده است. در این مطلب می خوانیم: درحالی عده ای مدعی دستگیری برادرزاده پروانه سلحشوری شدند که این موضوع صحت ندارد.  طی روزهای گذشته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی که عضو یک باند ماساژ غیرقانونی بوده‌اند دستگیر شده است. موضوعی که سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

اما پروانه سلحشوری با انتشار توییتی ضمن تکذیب ادعای دستگیری اعضای خانواده‌اش نوشت که دارای ۲ برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله است که در اهواز در کنار خانواده شان زندگی می کنند.

تارنمای صراط نیوز هم در مطلبی به پاسخ پروانه سلحشوری به شایعه بازداشت آقازاده ماساژور، پرداخت و آورد: نماینده مردم تهران در مجلس، با انتشار پستی در توییتر به شایعه‌ای که اخیرا در قالب هشتگ #آقازاده-ماساژور منتشر شده بود، پاسخ داد.

در روزهای اخیر برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتریان خود خدمات جنسی نیز ارائه می‌دادند؛ نکته‌ای که در این بین حاشیه‌ساز شد توییت دو تن از نمایندگان مجلس بود که به صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرده بودند. هر چند در این دو پست اسمی از نماینده‌ای مطرح نشد، اما با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن بودیم که برخی از کاربران سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید