امریکا نیروهای نظامی خود را برای دفاع هوایی به عربستان فرستاد

کدخبر: ۳۰۴۰۹۷
اقتصادنیوز؛ اعلام اعزام واحدهایی نظامی از سوی آمریکا به عربستان سعودی و امارات نخستین واکنش دولت آمریکا به حملات هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان است که بیش از نیمی از ظرفیت صادرات روزانه نفت سعودی را کاسته است.
امریکا نیروهای نظامی خود را برای دفاع هوایی به عربستان فرستاد

به‌گزارش اقتصادنیوز، ‌وزارت دفاع آمریکا لحظاتی قبل خبر داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اعزام نیروهای نظامی این کشور به عربستان "برای دفاع" و عموما برای دفاع هوایی و موشکی در عربستان موافقت کرده است. پنتاگون می‌گوید این اولین گام آمریکا در واکنش به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.

ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته‌اند و این در حالی است که انصارالله یمن (حوثی‌ها) رسما مسئولیت این حمله را به بر عهده گرفته و حتی جزییاتی از نحوه انجام آن را فاش ساخته‌اند.

اقدام دیگر آمریکا افزایش تحریم‌های ایران بوده که دیروز با تحریم دوباره بانک مرکزی و تحریم بانک ملی ایران به مورد اجرا درآمد؛ تحریم‌هایی که به گفته مقامات جمهوری اسلامی نشانه عجز و  درماندگی آمریکاست و دیگر فاقد تاثیرگذاری گسترده بر اقتصاد ایران است.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری جمعه شب در پنتاگون گفت آمریکا از اعزام نیروهای خود به عربستان دو هدف دارد.

اول اینکه پیامی روشن به ایران بفرستد که آمریکا از شرکای خود در منطقه حمایت می کند و دوم اینکه از آزادی جریان منابع حیاتی برای اقتصاد جهان حمایت کند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفت: "ما ازرهبران ایران می خواهیم که دست از رفتار مخرب و بی ثبات کننده خود بردارند و در مسیری صلح آمیز و دیپلماتیک گام بردارند."

او تاکید کرد آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست با این همه ما گزینه های نظامی دیگری هم دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید