افزایش محبوبیت بوریس جانسون و حزب محافظه‌کار انگلیس

کدخبر: ۳۰۴۲۶۷
اقتصادنیوز؛ نتایج نظرسنجی که در آستانه انتخابات احتمالی درباره رفع بن‌بست برگزیت برگزار شد، نشان می‌دهد که محبوبیت حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نسبت به حزب کارگر ۱۵ درصد افرایش یافته است.
افزایش محبوبیت بوریس جانسون و حزب محافظه‌کار انگلیس

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از رسانه های غربی، این نظرسنجی زمانی انجام شده که ممکن است انتخابات احتمالی درباره رفع بن‌بست برگزیت برگزار شود.

حزب محافظه کار انگلیس در این نظرسنجی ۳۷ درصد آرا را از آن خود کرد در حالیکه حزب کارگر موفق به کسب ۲۲ درصد آرا شد.
حزب کارگر به عنوان حزب اصلی مخالف دولت انگلیس اعلام کرده که با برگزاری انتخابات تا زمانی که قانون جلوگیری از برگزیت بدون توافق به اجرا درآید، ‌مخالفت می کند.
پیشتر نیز نتیجه یک همه پرسی که اوایل ماه سپتامبر برگزار شد، نشان داد که حزب محافظه کار انگلیس نسبت به حزب کارگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما این در حالیست که میزان محبوبیت هر دو حزب چهار درصد سقوط کرده است.  
جانسون اوایل ماه جاری میلادی خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور و در روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) شد.
وی پیشتر اعلام کرده بود که دولت انگلیس تحت هر شرایطی تا ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد؛  همچنین وعده داد هرگز تاریخ برگزیت را به بعد از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) موکول نمی کند.
در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ای است که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروج این کشور با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید