استیضاح ترامپ؛ پایان معامله قرن

کدخبر: ۳۰۵۱۴۳
اقتصادنیوز؛ یک نویسنده اسرائیلی نوشت، اقداماتی که در حال حاضر در پارلمان آمریکا برای برکناری رئیس جمهور این کشور در دست انجام هستند، پایانی برای طرح معامله قرن خواهد بود زیرا ترامپ به دلیل اقداماتی که برای برکناری او انجام می‌شوند، از اسرائیل غافل خواهد شد.
استیضاح ترامپ؛ پایان معامله قرن

به‌گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت عربی ۲۱، شلومو شامیر، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری‌زبان معاریو به چاپ رساند، نوشت: ترامپ بخشی از طرح سیاسی خود را از دست داده است و به همین دلیل او مجبور است اعلام طرح معامله قرن را به مرحله دوم ریاست جمهوری موکول کند که آن هم در گرو تایید او برای مرحله آتی است.

شامیر در ادامه نوشت، با تلاش‌هایی که دموکرات‌ها در پارلمان برای برکناری ترامپ انجام می‌دهند، او پس از سخنرانی مهمش در مجمع عمومی سازمان ملل ضربه‌ای بزرگی دریافت کرد، با علم بر اینکه اقداماتی که برای برکناری ترامپ انجام می‌شوند روندی طولانی است و کسی نتایج آن را نمی‌داند اما تلاش‌هایی که دموکرات‌ها در پارلمان انجام می‌دهند حامل خبرهای بدی نه فقط برای ترامپ که برای آمریکا و نیز اسرائیل است.

این نویسنده اسرائیلی و کارشناس مسایل سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد: تصمیم برای برکناری ترامپ قمار خطرناکی برای دموکرات‌هاست، در صورتی که آنها در برکناری ترامپ موفق شوند و یا شکست بخورند، این مساله ماه‌های طولانی آمریکا را درگیر خواهد کرد و موجب افزایش شکاف داخلی میان آمریکایی‌ها و اختلاف در محافل داخلی این کشور خواهد شد.

وی افزود: از زمان انتخاب ترامپ این اولین باری است که مساله‌ بزرگ و مهمی از این دست محافل سیاسی و حزبی آمریکا را به خود مشغول کرده و به جز در زمان بیل کلینتون سال ۱۹۹۸ و ریچارد نیکسون ۱۹۷۴، تاکنون مساله‌ای مشابه آن وجود نداشته است، مساله‌ای که در رسانه‌های آمریکا، نوشته‌های روزنامه‌نگاران و تحلیلگران و ستون‌نویس‌های روزنامه‌ها علنی شد.

او در ادامه نوشت: مساله مهم‌تر اینکه در صورت موفقیت اقدامات دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ، این یعنی اینکه ترامپ در شرایط تحقیرآمیز و ناامیدکننده‌ و در کل نامطلوبی است، درست است که ترامپ اعلام کرده به این تحولات شتاب‌زده توجهی نمی‌کند اما فعالیت رسانه‌ها رئیس جمهور را در تنگنا قرار خواهد داد.

شامیر تاکید کرد: ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل و دیدارهایش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای زیبا کردن چهره خود برای جامعه جهانی تلاش کرد، هرچند که در این سخنرانی راه‌حل‌هایی برای بحران‌های سیاسی جهان ارائه نشد اما ما در کنگره با یک روند غیرعادی و مستمر برای برکناری ترامپ مواجه هستیم.

وی افزود: انتظار می‌روند این مساله برای مدت طولانی مطرح باشد و ترامپ با این موضوع از دیگر مسایل جهان و نیز اسرائیل غافل می‌شود و موجب بی‌توجهی به طرح‌های سیاسی برای حل درگیری‌های دو طرف فلسطینی-اسرائیلی می‌شود.

او در پایان گفت: چنین موضوعاتی در سخنرانی ترامپ در سازمان ملل چه به دلیل نتایج انتخابات اسرائیل و چه شکست دوستش بنیامین نتانیاهو در کسب آرا اکثریت برای تشکیل کابینه آتی مطرح نشدند این یعنی اینکه ترامپ نقش مهم خود در پیشبرد طرح معامله قرن را از دست داده است و تخمین‌های رو به فزونی اسرائیل حاکی از آن هستند که ترامپ مجبور خواهد شد طرح خود را تا زمان انتخابش در دوره دوم ریاست جمهوری به تاخیر بیندازد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید