بوریس جانسون: وزیر اول اسکاتلند نباید در کنفرانس تغییر اقلیم حضور داشته باشد

کدخبر: ۳۰۵۴۶۶
اقتصادنیوز؛ نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتش گفت نمی‌خواهد وزیر اول اسکاتلند را "حوالی نشست تغییر اقلیم در گلاسگو ببیند"؛ این نشست سال بعد با حضور سران دولت‌های جهان در اسکاتلند برگزار می‌شود.
بوریس جانسون: وزیر اول اسکاتلند نباید در کنفرانس تغییر اقلیم حضور داشته باشد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرس‌آسوسیشن، طی گردهمایی موسوم به UN COP26 که دسامبر سال آینده میلادی برگزار می‌شود، رهبران جهان در شهر گلاسگو (اسکاتلند) گرد هم خواهند آمد تا اقدامات مقابله با تغییرات اقلیم را به بحث بگذارند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، طی سخنرانی‌اش در کنفرانس حزب محافظه‌کار گفت وزیر اول اسکاتلند، نباید در کنفرانس مذکور حضور پیدا کند.

نخست‌وزیر انگلیس به حامیان حزب حاکم محافظه‌کار که در این کنفرانس حضور داشتند، گفت: "ما در هر سیاستی که اتخاذ می‌کنیم و هر سرمایه‌گذاری که در اسکاتلند انجام می‌دهیم، پرچم اتحادیه را مد نظر می‌گیریم". 

او ادامه می‌دهد: "مهم نیست این سرمایه‌گذاری در حوزه دفاع باشد یا دیگر حوزه‌ها، برای مثال نشست COP26 در سال بعد، نشست بین‌المللی بزرگی خواهد شد و رهبران جهان به گلاسگو خواهند آمد، برایم مهم نیست یک یا دو پرچم اسکاتلند آنجا باشد، اما می‌خواهم پرچم اتحادیه را ببینم".

بوریس جانسون گفته است تمایل ندارد نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند را در حوالی نشست ببیند "زیرا این گردهمایی توسط حزب ملی‌ اسکاتلند ترتیب داده نشده و دولت بریتانیا پشت برگزاری آن است".

جانسون در ادامه به انتقاد از پیشینه حزب ملی‌ اسکاتلند در دولت پرداخت و گفت حزب محافظه‌کار، شکست‌های این حزب‌ را "به رخ خواهد کشید".

استورجن امروز (دوشنبه) در پیام توئیتری خود نوشت: "حامیان اسکاتلندی حزب محافظه‌کار، درخواست‌های بوریس جانسون در حمایت از بریگزیت "بدون توافق" فاجعه‌بار را نسبت به منافع مردم اسکاتلند در اولویت قرار می‌دهند... مردمی که بریگزیت را کاملا رد کرده‌اند".

یکی از سخنگوهای وزیر اول اسکاتلند می‌گوید: "مردم از شنیدن رفتار بچه‌گانه نخست‌وزیرشان عمیقا شرمسار خواهند شد؛ با توجه به رهبری ما در اقدامات مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیم، برگزاری این کنفرانس در اسکاتلند صحیح است؛ ما یکی از اولین کشورها در جهانیم که فوریت مسئله تغییر اقلیم را ارج می‌نهیم".

او در انتها گفته است: "در موضوع نگرانی‌های مشترک از جمله تغییر اقلیم، دولت حزب ملی اسکاتلند مفتخر است که با دیگر دولت‌ها همکاری دارد، چیزی که بوریس جانسون، به نظر قابلیت انجامش را ندارد".

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید