پوردستان:تمامی حرکات دشمنان در مرزها و منطقه رصد می‌شود

کدخبر: ۳۰۶۱۸۵
اقتصادنیوز؛ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با بیان اینکه مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، گفت: تمامی حرکات دشمنان در مرزها، منطقه و خارج از منطقه در زمین، هوا و دریا توسط سیستم‌های مختلف، هم سیستم‌های انسانی و هم تجهیزاتی، رصد می شود.
پوردستان:تمامی حرکات دشمنان در مرزها و منطقه رصد می‌شود

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: هشدارهای فرستاده شده از سوی نیروهای مسلح سبب تزلزل در اراده آمریکایی‌ها و موجب بازدارندگی شد.

وی افزود: یعنی در هر مقطع زمانی، کارِ مقاومت فعال این است که یکسری هشدارهایی را بفرستد. زدن پهپاد آمریکایی یک هشدار بسیار قوی برای آمریکایی ها بود، چون رجز می خواندند، شاید به قول خودشان می خواستند طرح هایی را که روی میز داشتند عملیاتی کنند، حتی بنای یک نبرد و جنگ محدود در منطقه را داشتند، اما زدن این پهپاد یک آلارم بود که ببینید یک پهپاد گلوبال هاوک شما که سقف پروازش ۶۲ هزار پا است، توسط یک موشک تولید داخل ساقط می شود.

امیر سرتیپ پوردستان خاطرنشان کرد: اینها  هشدارهایی است که فرستاده می شود و در نهایت بازدارندگی ایجاد می کند، ما به این مقاومت فعال می گوییم. این «مقاومت فعال» در همه حوزه ها جریان دارد، هم در حوزه های داخلی و هم در حوزه هایی که عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران هستند مثل سوریه، لبنان، عراق، این مقاومت فعال جریان دارد و هر زمانی که نیاز باشد از این راهبرد و استراتژی استفاده می ‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تصریح کرد: تمامی حرکات دشمنان در مرزها، منطقه و خارج از منطقه در زمین، هوا و دریا توسط سیستم های مختلف، هم سیستم های انسانی و هم تجهیزاتی، رصد می شود.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند و اگر تهدیدی بخواهد خودنمایی کند با قوت و قدرت پاسخ خواهند داد.

امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه مرزها امروز دیگر به صورت سنتی اداره نمی شود، گفت: در حال حاضر از سیستم‌های الکترونیکی استفاده می شود. در صنعت دفاعی دوربین های بسیار پیشرفته‌ای را درست کرده است، دوربین ها به صورت تلسکوپی هستند، قبلا باید دکل می زدیم و بالای دکل می‌رفتیم، الان نه.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش افزود: دوربین آنتنی خودش هم در روز و هم شب ارتفاع پیدا کرده و تا عمق را رصد می کند، ضمن اینکه سیستم های پهپادی هم امروز استفاده و تمامی مرزها با پهپاد کنترل می شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت بسیار خوبی امروز هم در مرزهای شرقی، غربی، شمال غرب و هم در مرزهای جنوب شرق وجود دارد، خاطرنشان کرد: هیچ تهدید نظامی خاصی مرزهای ما را تهدید نمی کند و اگر هم تهدیدی باشد، می تواند به صورت محدود باشد و این قابلیت و توانمندی هم وجود دارد که این تهدید در همان نطفه خفه شود و حتی قبل از اینکه به مرزها برسد.

امیر پوردستان افزود: چون یکی از کارهای عمده ای که در حوزه حفاظت از مرزها انجام می شود، استفاده از سیستم های اطلاعاتی است، قبل از اینکه تهدیدات به مرزها برسند، شناسایی می شوند و تدبیر این است که تهدید قبل از رسیدن به مرز باید از بین برود. هم در زمین، هم در هوا و هم در دریا.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید