عکس | بغداد در روز لغو قانون منع آمد و شد

کدخبر: ۳۰۶۱۸۷
اقتصادنیوز؛ پس از اینکه نخست وزیر عراق دستور لغو ممنوعیت آمد و شد در بغداد و برخی استان‌های جنوبی را از پنج صبح امروز (شنبه) صادر کرد، خیابان‌های بغداد شاهد رفت و آمدهای محدودی بود.

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد، در پی لغو وضعیت فوق‌العاده سه پل از پنج پلی که به مرکز بغداد منتهی می‌شوند باز شده‌اند. البته مقامات همچنان پل التحریر و السنک را که مرکز بغداد را به منطقه الخضراء (سبز) مرتبط می‌سازد، همچنان بسته‌اند.

خبرنگار این شبکه ماهواره‌ای افزود: مقامات عراقی به مردم اجازه عبور و مرور در دو میدان السنک و التحریر را داده‌اند اما نیروهای امنیتی همچنان در مسیرهای منتهی به این دو میدان مستقر هستند.

خبرنگار آناتولی نیز در بغداد اظهار کرد: در پی لغو قانون منع آمد و شد از سوی مقامات دولت عراق رفت و آمد محدودی در بغداد مشاهده می‌شود.

 

مقامات امنیتی ممنوعیت آمد و شد کاملی را در بغداد از صبح پنج‌شنبه اعمال کرده و استانداران مخیر به اتخاذ تصمیم درباره اعلام قانون منع آمد و شد در استان‌هایشان شده بودند.

این ممنوعیت آمد و شد در بغداد در پی درگیری‌هایی پراکنده در برخی شهرهای عراق لحاظ شده بود.

همچنین کمیسیون حقوق بشر عراق وابسته به دولت امروز تعداد کشته‌ها را ۹۳ تن و زخمی‌ها را ۴۰۰۰ تن برآورد کرد.

در این راستا اتحادیه عرب نیز دولت عراق را به حفظ آرامش و شروع فوری مذاکرات جدی برای پایان دادن به عوامل تظاهرات فراخواند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید