کردهای سوریه در شرق فرات دست به تجمع اعتراضی زدند

کدخبر: ۳۰۶۷۲۸
اقتصادنیوز؛‌ ده ها نفر از کردهای سوریه امروز(سه شنبه) در اعتراض به اقدامات ترکیه برای حمله نظامی به شرق فرات، تجمع اعتراضی برپا کردند.
کردهای سوریه در شرق فرات دست به تجمع اعتراضی زدند

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه خبری "روسیا الیوم"، اهالی مناطق مرزی "القامشلی"، "رأس العین" و "تل ابیض" با سردادن شعارهایی خشم خود را از اقدامات نظامی ترکیه که احتمالا برای دخالت نظامی در شرق فرات در سوریه صورت گرفته، نشان دادند.

این اعتراض ها پس از آن صورت گرفت که صبح امروز وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که تمامی مقدمات برای عملیات نظامی در شرق فرات (داخل سوریه) انجام شده است.

این در حالی است که ارتش ترکیه دیروز منطقه "تل الطویل" در شمال شرق استان مرزی "الحسکه" سوریه را هدف حملات خود قرار داده بود.

این منطقه در برگیرنده یکی از پایگاه‌های شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" است.

سه روز پیش "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

این در حالی است که کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده بودند.

از طرفی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات علیه کردها در کنار نیروهای ترکیه را دارند.

با خروج نیروهای نظامی آمریکا در مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات،‌ احتمال حمله ترکیه به این منطقه افزایش یافته است. نیروهای کرد در منطقه شرق فرات در بحران چند ساله سوریه متحد واشنگتن بودند . کردهای سوریه تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید