رایس: خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه جنون‌آمیز است

کدخبر: ۳۰۶۷۳۲
اقتصادنیوز؛ مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر خروج نیروهای ایالات متحده از شمال سوریه را جنون‌آمیز دانست.
رایس: خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه جنون‌آمیز است

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا روز گذشته -‌دوشنبه- به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر خروج نیروهای ایالات متحده از شمال سوریه واکنش نشان داد و آن را «کاملا جنون‌آمیز» خواند. 

رایس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: «به‌نظر می‌رسد که از ناراحتی باید شش روز در هفته سرم را میان دستانم بگیرم». وی تاکید کرد که این اقدام کاخ سفید تاثیر بدی بر نیروهای کُرد که با آمریکا همکاری می‌کنند، دارد.

وی در ادامه گفت: «این‌ها [کردها] مردمی هستند که در چهار سال گذشته به‌جای ما و با ابزارآلات ما برای شکست داعش جنگیده‌اند و این کار را هم با اثربخشی خوبی انجام دادند و جان‌فشانی‌های بسیار کرده‌اند. حالا ما به آنها می‌گوییم “فعلا” و اجازه می‌‌دهیم تُرک‌ها که مثل گرگی گرسنه هستند، بروند سر وقت‌شان».

وی در ادامه گفت: «این هولناک است چون ما به کُردها وعده همکاری داده و قول دادیم که اگر دشمن مشترک نابود شود، در کنارشان می‌ایستیم. حالا ترامپ از دنده چپ بلند شده و تصمیم گرفته که هیچ کدام از این‌ها اهمیتی ندارد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید