مخلفان دولت ترکیه ادعا کردند؛

اردوغان یک کارخانه اسلحه‌سازی را به قطر بخشیده است

کدخبر: ۳۰۶۷۴۴
اقتصادنیوز؛ «کمال قلیچ‌دار اوغلو» از مخالفان سرشناس اردوغان مدعی شد که وی یک کارخانه اسلحه‌سازی را به طور مجانی به ارتش قطر واگذار کرده است.
اردوغان یک کارخانه اسلحه‌سازی را به قطر بخشیده است

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، او گفت که اردوغان مالکیت این کارخانه را به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بدون دریافت پول یا برگزاری مناقصه‌ای و به مدت ۲۵ سال به ارتش قطر واگذار کرده است.

قلیچ‌دار اوغلو در ادامه مدعی شد که این اقدام اردوغان خیانت به کشور است.

او هفته گذشته در نشست کمیته اجرایی حزب «جمهوری خواه خلق» با انتقاد از سیاست‌های دولت ترکیه در سوریه، بر لزوم خروج تمامی نیروهای ترکیه از این کشور تأکید کرده و گفته بود که به افشاگری‌های خود علیه اردوغان ادامه خواهد داد.

این حزب بعنوان بزرگترین گروه مخالف اردوغان در ششم مهر گذشته نیز «کنفرانس بین‌المللی سوریه» تنها راه حل بحران سوریه را گفت وگوی سیاسی دانست و در بیانیه خود اعلام کرد که سیاست‌های اردوغان موجب شعله‌ور تر شدن آتش جنگ در سوریه شده است.

تا کنون دولت ترکیه یا قطر واکنشی به ادعای قلیچ‌دار اوغلو در خصوص واگذاری یک کارخانه اسلحه‌سازی نشان نداده‌اند.هرچند باید گفت سطح همکاری‌های نظامی آنکارا و دوحه در سال‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تا کنون علاوه بر دو پایگاه نظامی ترکیه در قطر، بیش از سه هزار نیروی ترکیه‌ای نیز در این کشور حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک