مهلت 28 روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه تمدید نمی‌شود

کدخبر: ۳۰۷۳۳۴
اقتصادنیوز؛ یک رسانه صهیونیستی گزارش داد ریاست این رژیم قصد ندارد فرصت چهار هفته‌ای نخست‌وزیر فعلی برای تشکیل کابینه را تمدید کند و این وظیفه را به رقیب نتانیاهو واگذار خواهد کرد.
مهلت 28 روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه تمدید نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که بیش از نیمی از فرصت چهار هفته‌ای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه می‌گذرد، از ریاست این رژیم خبر می‌رسد که قرار نیست این مهلت تمدید شود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) گزارش داد «رووین ریولین» رئیس اسرائیل قصد ندارد مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه را تمدید کند و این وظیفه را به «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی‌وسفید» و رقیب نتانیاهو واگذار خواهد کرد.

نتانیاهو که در تاریخ بیست‌وپنجم سپتامبر (سوم مهر) از سوی ریولین مامور تشکیل کابینه شد، با احتساب امروز، یازده روز وقت دارد تا اکثریتی شامل 61 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» برای به دست گرفتن زمام سی‌وششمین کابینه این رژیم گردهم آورد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» اگر نتانیاهو این بار نیز مانند شش ماه گذشته در تشکیل کابینه شکست بخورد، گانتز 28 روز فرصت خواهد داشت تا شانس خود را برای نخست‌وزیری اسرائیل امتحان کند.

البته این گزارش از منبع خاصی نقل قول نکرده و در حالت عادی ریولین می‌تواند فرصت نتانیاهو را 14 روز تمدید کند، دقیقا مانند انتخابات قبلی که بیستم فروردین برگزار شد.

دو روز پیش بود که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا»، که دیگر خود را به تعبیر تحلیلگران «تاج‌بخش» نخست‌وزیری اسرائیل (kingmaker) می‌داند، طرحی را پر از خواسته‌های ریز و درشت برای تشکیل کابینه فراگیر به نتانیاهو و گانتز ارائه داد.

بعد از ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه بعد از انتخابات شش ماه قبل، مجددا انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای مشخص شدن اعضای بیست‌وسومین دوره کنست در روز 26 شهریور برگزار شد. بر اساس نتایج رسمی منتشرشده از سوی کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند. گانتز با پذیرش پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی، «ائتلاف با کسی که در آستانه محکومیت قضایی است» را رد کرد اما از حق خود برای اینکه اولین کسی باشد که مامور تشکیل کابینه می‌شود گذشت تا با شکست مجدد نتانیاهو در تشکیل کابینه، فاتحه عمر سیاسی وی خوانده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید