دلیل سفر عمران خان به ایران چه بود؟

کدخبر: ۳۰۷۴۹۰
اقتصادنیوز؛ نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه ترامپ در سفر نیویورک از من خواست تسهیل کننده دیالوگی میان ایران و ایالات متحده باشم، گفت: دلیل اصلی سفر من و هیات همراه این بود که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در این منطقه بروز کند.
دلیل سفر عمران خان به ایران چه بود؟

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عمران خان در نشست خبری با رئیس جمهوری اسلامی افزود: این سومین جلسه مبسوطی است که با شما برگزار کردم اول آن در آوریل ۲۰۱۹، دومی در نیویورک و جلسه کوتاهی هم در بیشکک -پایتخت قرقیزستان- داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص مناسبات، تجارت دوجانبه و کمک به یکدیگر بحث و گفت و گو کردیم چرا که ایران و پاکستان روابط دیرینه و عمیقی را با هم دارند و پاکستان هنوز کمک هایی که ایران در سال ۱۹۶۵ در جنگ به پاکستان کمک کرد از یاد نبرده است.

عمران خان ادامه داد: از حمایت های دولت ایران  از مردم کشمیر و همچنین از موضعی در خصوص این فاجعه انسانی اتخاذ کرد تشکر می کنم چرا که ۸ میلیون کشمیری طی دو ماه گذشته در محاصره قرار داشتند.

نخست وزیر پاکستان گفت: دلیل اصلی سفر من  این است که نمی خواهیم که درگیری جدیدی در این منطقه بروز کند، چرا که پاکستان در ۱۵ سال گذشته از این درگیری ها رنج برده است و ۷۰ هزار تلفات را در جنگ علیه تروریسم داده است. همچنین مردم افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می برند. بنابراین نمی خواهیم شاهد یک درگیری دیگری در منطقه باشیم.

در سفر نیوریورک ترامپ از من خواست تسهیل کننده دیالوگ میان ایران‌ و آمریکا باشم

عمران خان همچنین گفت:در سفر نیویورک من با آقای ترامپ صحبت کردم و ایشان از من درخواست کرد تسهیل‌کننده دیالوگی بین ایران و ایالات متحده باشیم که ما امروز جزئیاتی را در این خصوص مورد بحث قرار دادیم.
وی اضافه کرد: می دانیم که سختی‌هایی در این حوزه وجود دارد اما از هیچ تلاشی دریغ  نمی‌کنیم که تحریم‌ها علیه ایران لغو شود و برجام دوباره توسط تمامی اعضای آن امضا شود.
 نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: ما در جلسه امروز دوباره جزئیات را مرور کردیم. ایران موضوعات و ملاحظاتی دارد و ما علاقه مند هستیم به نقش خودمان به عنوان تسهیل کننده ادامه دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید