هزینه حمل نفت با تحریم های آمریکا سر به فلک کشید

کدخبر: ۳۰۷۵۶۸
اقتصادنیوز: ​قیمت حمل نفت در حالی که شرکت‌های نفتی از ترس تخطی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، همکاری با حدود ۳۰۰ نفتکش از سراسر جهان را کنار گذاشته‌اند، به رکوردهای جدیدی رسیده است.
هزینه حمل نفت با تحریم های آمریکا سر به فلک کشید

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ در حالی که شرکت‌های نفتی از ترس تخطی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، همکاری با حدود ۳۰۰ نفتکش از سراسر جهان را کنار گذاشته‌اند، قیمت‌های حمل‌ونقل به رکوردهای جدیدی رسیده است. 

به گفته منابع آگاه و داده‌های رفینیتیو ایکون، این اقدام حدود ۳ درصد از ناوگان نفتکش‌های جهان را از بازار خارج کرده و باعث شده کرایه نفتکش‌ها برای ارسال نفت به آسیا سر به فلک بکشند.

یکی از تاجران نفت خام در آسیا می‌گوید: قیمت حمل محموله‌ها سر به فلک کشیده است و همه در مورد هزینه حمل‌ونقل بسیار نگران هستند. 

یونیپک بازوی تجاری سینوپک چین، شرکت نفتی اکوینور و اکسون موبیل، معامله با ۲۵۰ نفتکش را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کرده‌اند، کنار گذاشته است. 

 

همچنین پس از این که در ماه گذشته، ایالات متحده دو واحد از شرکت نفتکش کاسکو دالیان، غول کشتیرانی چین را به علت حمل نفت خام ایران،تحریم کرد، شرکت‌های نفتی از کار کردن با ۴۳ نفتکش این شرکت اجتناب می‌کنند.

شرکت کاسکو دالیان مالک ۳ درصد کل ابرنفتکش‌های جهان است و نبود کشتی‌های آن در بازار، عامل کلیدی جهش قیمت‌های حمل‌ونقل نفتکش‌ها در ۲ هفته گذشته است. 

از سوی دیگر، شرکت کارگزاری کشتی بریمیر پیش‌بینی کرده است که ۲۳ ابرنفتکش دیگر به زودی برای نصب تجهیزات پاکسازی آلایندگی، به منظور تطابق با قوانین سختگیرانه‌تر دریانوردی که از ژانویه ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد، از خدمت خارج می‌شوند. 

این هفته نرخ کرایه ابرنفتکش برای مسیر خلیج آمریکا به آسیا، که طولانی‌ترین مسیر حمل نفت خام در جهان است، به رکورد جدید ۱۴ میلیون دلار رسید، که باعث افزایش هزینه خریداران نفت در آسیا شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید