جان بولتون برای ادای شهادت در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور به کنگره احضار شد

کدخبر: ۳۰۹۹۹۸
اقتصاد نیوز: جان بولتون برای ادای شهادت در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور به کنگره احضار شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، اعضای کمیته‌هایی در مجلس نمایندگان کنگره که در این باره تحقیق می‌کنند از جان بولتون،  مشاور امنیت ملی سابق آمریکا دعوت کرده اند ماه آینده میلادی شهادت دهد.

به گزارش بی.‌بی.سی، دونالد ترامپ این ادعا را رد می‌کند که از قدرت خود به عنوان رئیس جمهوری برای فشار آوردن بر اوکراین جهت تحقیق درباره رقیب سیاسی‌اش، جو بایدن از حزب دموکرات و پسر او، استفاده کرده است.

قبلا در کنگره شهادت داده شده که بولتون تلاش‌های نزدیکان ترامپ در این زمینه را به "خرید و فروش مواد مخدر" تشبیه کرده است.

معلوم نیست آیا بولتون که پست خود را در ماه سپتامبر ترک کرد طبق درخواست در روز هفت نوامبر در کنگره حاضر خواهد شد یا خیر.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، بولتون همچنین نگران نشست و برخاست‌هایی بود که رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، با مقام‌های اوکراین داشت.

بنابه گزارش‌ها، یک دیپلمات وزارت خارجه آمریکا به اعضای کمیته‌های تحقیق گفته است که بولتون به او درباره نفوذ جولیانی در رئیس جمهوری در مسائل مربوط به اوکراین اخطار داده بود.

جولیانی ماه پیش در مصاحبه‌ای تلویزیونی اذعان کرد از اوکراین خواسته درباره بایدن تحقیق کند.

جو بایدن از پیشتازان انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی و رقابت با ترامپ است.

گزارش می‌شود که خشم بولتون از کارزار ادعایی فشار بر اوکراین برای منافع سیاسی داخلی، باعث مشاجره‌های تند او با سایر مقام‌های کاخ سفید شده بود.

بخشی از جزییات آن مشاجره‌ها همچنین در شهادت سایر مقام‌ها از جمله گفته‌های فیونا هیل، دستیار ارشد سابق ترامپ در امور اوکراین، دیده می‌شود.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکیست خانم هیل شهادت داده است که بولتون چنان از این موضوع احساس خطر می‌کرد که از او خواست وکلای کاخ سفید را از تلاش‌های "خودسرانه" تحت هدایت گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، جولیانی و میک مالوینی رئیس موقت کارکنان کاخ سفید، آگاه کند.

بنابه گزارش‌ها، بولتون به خانم هیل گفته بود: "اگر ساندلند و مالوینی درحال تدارک دیدن هرگونه خرید و فروش مواد مخدر هستند، من نیستم."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید