مخالفت آمریکا با بازگشت روسیه به گروه 7

کدخبر: ۳۱۰۰۱۷
اقتصاد نیوز: کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در قطعنامه‌ای که به اتفاق آراء به تصویب رسید، با شرکت روسیه در نشست‌های آینده سران گروه ۷ مخالفت کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، کمیته مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در امور بین‌المللی، امروز قطعنامه‌ای در مخالفت با شرکت روسیه در نشست‌های گروه 7 تصویب کرد.

در این قطعنامه که متن آن در سایت رسمی کنگره منتشر شده آمده است: «کمیته امور بین‌الملل مجلس سفلی امروز پنجشنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای به ابتکارعمل هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را به تصویب رساند که در آن شرکت روسیه در نشست‌های آینده رهبران کشورهای گروه 7 تا زمانی که این کشور به استقلال و تمامیت ارضی کشورهای همسایه خود احترام نگذاشته و به استانداردهای جامعه دموکراتیک پایبند نیست، محکوم شده است.»

پیش از این "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا وعده داده بود که  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را برای شرکت در نشست سران گروه 7 در سال 2020 که در ایالات متحده برگزار می‌شود، دعوت خواهد کرد. به گفته ترامپ، وی بارها این مسئله را عنوان کرده و معتقد است که گفت‌وگو درباره بسیاری از مسائل بین المللی با حضور روسیه منطقی خواهد بود.

 

بعد از آن "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که رهبران کشورهای عضو گروه هفت در آخرین نشست خود نتوانستند به توافق قطعی درباره دعوت از روسیه به این باشگاه دست یابند. "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان هم مسئله امکان بازگشت روسیه به گروه 8 را مشروط به پیشرفت در حل و فصل اوضاع اوکراین دانست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید