بیانیه انصار الحشد الشعبی در حمایت از ایران/ توهین به ایران رسم قدرشناسی نیست

کدخبر: ۳۱۰۲۹۶
اقتصادنیوز: گروه مردمی «انصار (حامیان) الحشد الشعبی» در بیانیه ای دیروز شنبه با هشدار نسبت به اقدامات تفرقه افکنانه برخی افراد در اعتراضات اخیر عراق، اعلام کرد که توهین به ایران و جمهوری اسلامی ایران مغایر رسم قدرشناسی است و در برابر آن سکوت جایز نیست.

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تشکل مردمی گفته است که در سایه تحولات اخیر و تظاهرات بغداد و برخی از شهرهای عراق که خواهان اصلاحات و مبارزه با فساد هستند، متاسفانه شاهد پاره ای رفتارها، شعارها و پلاکاردهای حاوی اهانت به ایران و برخی شخصیت های ایرانی بودیم که بسیار درد آور است و نباید نسبت به آن سکوت کرد.

در بیانیه آمده است که اکثریت مردم عراق مخالف این اهانت ها هستند و آن را نمی پذیرند زیرا این رسم قدرشناسی نیست و این رفتارها کاملا از جامعه عراق به دور است.

به نوشته بیانیه، آنچه از وحدت و همدلی در زیارت اربعین حسینی بین دو ملت ایران و عراق می بینیم دلیل روشنی بر موضع ملت عراق در برابر برادران ایرانی خود است.

این بیانیه با اشاره به مواضع مثبت ایران در طول ایام معارضه علیه رژیم صدام و بعد از سقوط این رژیم خاطر نشان ساخت که همه می دانند که رهبر معظم انقلاب ایران به محض حمله گروه تروریستی داعش به عراق دستور گشودن انبارهای مهمات خود را به روی ملت عراق داد و سردار سلیمانی در خطوط مقدم جبهه به نیروهای عراقی کمک می کرد.

انصار الحشد الشعبی از سکوت احزاب، شخصیت ها و علماء و فضلا نسبت به این اهانت ابراز تاسف کرده و افزوده است: برخی ها که برای هر امر خرد و کلانی موضع گیری می کنند جای تاسف است جواب این ناسپاسی ها را نداده اند.

این گروه مردمی همچنین از سکوت دولت و وزارت امور خارجه عراق در برابر این اهانت ها به کشور همسایه ایران انتقاد کرده و این سوال را مطرح کرده است که اگر این اهانت ها به یکی از رهبران کشورهای عربی از جمله حاشیه نشین های خلیج فارس می شد الان شاهد بسیاری از صداهای محکومیت بودیم چرا باید اینهمه سکوت و سربزیز باشیم؟

انصار الحشد الشعبی تاکید کرده است که این عده قلیل که خواهان خروج ایران از عراق هستند و به ایران اهانت می کنند بهتر است صدای خود را برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی بلند کنند.

جریان های منحرف مانند حزب بعث و برخی گروه های منحرف عقیدتی مانند یمانی ها و صرخی ها در روزهای گذشته درمیان تظاهرات میدان تحریر و برخی شهرهای عراق شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران داده اند.

رسانه های غربی و عربی نسبت به این شعارهای ضد ایرانی بازتاب گسترده داده و تظاهرات اجتماعی برحق مردم عراق را تحت الشعاع این شعارهای حاشیه ای قرار داده اند و به گونه ای القاء کرده اند که انگار همه تظاهرکنندگان علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

 این در حالیست که چند روز قبل از این تظاهرات ها بیش از سه میلیون ایرانی در زیارت اربعین حسینی که بیش از ۱۸ میلیون نفر از داخل و خارج عراق در آن شرکت کردند، حضور داشتند و مورد پذیرایی گرم عراقی ها قرار گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید