السالوادور دولت ونزوئلا را غیرقانونی خواند و دیپلمات‌های آن را اخراج کرد

کدخبر: ۳۱۰۴۱۰
اقتصادنیوز: السالوادور با ادعای غیرقانونی بودن دولت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، از دیپلمات‌های این کشور خواست ظرف ۴۸ ساعت خاک السالوادور را ترک کنند.
السالوادور دولت ونزوئلا را غیرقانونی خواند و دیپلمات‌های آن را اخراج کرد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت السالوادور روز گذشته(شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که «نجیب ابوکیله» رئیس جمهوری السالوادور، «خوان گوایدور» رهبر مخالفان ونزوئلایی را تا زمان برگزاری انتخابات آزاد در این کشور آمریکای مرکزی به عنوان رئیس  جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسد.

در این بیانیه همچنین آمده است: السالوادور، هیات دیپلماتیک جدید ونزوئلا را که گوایدو معرفی خواهد کرد، در کشور خواهد پذیرفت و این کشور منتظر است در آینده نزدیک اعتبارنامه های نمایندگان دیپلماتیک جدید ونزوئلا را دریافت کند.  

کشورهای مختلفی، گوایدور را با ادعای غیرقانونی بودن روند انتخاب دوباره مادورو به رسمیت شناخته اند.

رهبر مخالفان ونزوئلا کنترل چند سفارتخانه این کشور را از جمله در آمریکا و کاستاریکا در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته مادورو را از قدرت برکنار کند.

«رونالد جانسون» سفیر آمریکا در السالوادور، بلافاصله پس از صدور بیانیه دولت السالوادور در پیامی به زبان اسپانیایی در صفحه  توئیتر خود از تصمیم السالوادور، کشور کوچک آمریکایی مرکزی قدردانی کرد.

اقدام دولت السالوادور کمتر از یک هفته بعد از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید یکساله حمایت موقت از السالوادوری هایی که در آمریکا زندگی می کنند، صورت گرفت.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انتخاب مادورو را برای دومین دوره ریاست جمهوری به رسمیت نشناخته و خواستار کناره گیری او از قدرت و برگزاری مجدد انتخابات است.

واشنگتن تاکنون کوبا را مسوول حمایت از دولت مادورو دانسته و فشارهای اقتصادی خود را بر هاوانا (پایتخت کوبا) افزایش داده تا این کشور را وادار به توقف حمایت از دولت کاراکاس کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید