ذوالنور: ایران در کنار سوریه خواهد ماند

کدخبر: ۳۱۱۸۳۰
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیروزی نیروهای مقاومت در مقابل گرو‌‌ه‌های تروریستی شکستی فاحش برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، گفت: ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیئتی از اعضای این کمیسیون به دمشق  سفر کرده در دیدار با  "حموده صباغ" رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه با اشاره به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور، گفت: اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت‌، به استحکام و پیوند عمیق تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین منجر شده است‌.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور، گفت: همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به‌سزایی در تقویت روابط دو کشور داشته است و مجلس شورای اسلامی‌، از‌ ارتقاء مراودات پارلمانی و رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان در دو کشور جهت گسترش مناسبات سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه‌، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کمیسیون عالی مشترک ایران- سوریه مثبت ارزیابی می‌شود و ضرورت دارد تعاملات اقتصادی میان دو کشور توسعه و ارتقاء یابد.

وی افزود: بازسازی زیرساخت‌های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پایداری و ایستادگی محور مقاومت، جبهه تروریست‌ها را دچار شکاف و تفرقه کرده است، افزود: پیروزی نیروهای مقاومت و در رأس آنها سوریه، در مقابل گرو‌ه‌های تروریستی، شکستی فاحش برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌شان بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را یک وظیفه انسانی می‌داند و در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

همچنین "حموده صباغ" رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه نیز در ادامه این دیدار، با تشکر از حمایت همه‌جانبه ایران از ملت و دولت سوریه افزود: جانفشانی ایرانی‌ها در کنار ارتش سوریه با هدف مقدس مبارزه با تروریسم باعث پیروزی و غلبه بر دشمنان و شکست تروریست‌ها گردیده است.

وی، جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی جریان مقاومت در برابر تروریسم در منطقه و سوریه دانست و تأکید کرد: ثبات و امنیت سوریه، مرهون فداکاری جوانان ایرانی و سوری است و بهبود شرایط امروز سوریه، به‌خاطر ایستادگی ایران در کنار سوریه است.

رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه در پایان خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک