دستور قریب الوقوع ترامپ درباره عربستان؛ نظامیان در راهند

کدخبر: ۳۱۲۷۹۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر به همراه رادار و سیستم‌های موشکی در عربستان را با هدف بهبود شرایط دفاعی این کشور عربی در برابر تهدیدات هوایی و موشکی در این منطقه صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره گفت: این نیروهای اضافی شامل ناوگان اعزامی هوایی برای حمایت از عملیات جنگنده‌های آمریکایی در عربستان و دو اسکادران جنگنده است که نخستین گروه از این نیروها طی چند هفته آتی وارد عربستان خواهند شد.

وی افزود: این نیروهای آمریکایی در عربستان مستقر می‌شوند و با احتساب این نیروهای اضافی، تعداد کل پرسنل نیروهای مسلح آمریکا در ریاض به نزدیک به ۳۰۰۰ تن خواهد رسید.

ترامپ همچنین گفت: این نیروها مادامی که حضورشان برای اجرای ماموریت‌های ذکر شده لازم باشد، در عربستان مستقر خواهند ماند.   

پنتاگون در سپتامبر سال جاری میلادی مجوز استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی در عربستان سعودی را صادر کرد. ترامپ تاکید کرده که ریاض هزینه استقرار این نیروهای اضافی Hمریکایی را پرداخت خواهد کرد.

براساس گزارش رسانه‌های مستقر در آمریکا، برنامه‌های مربوط به استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در عربستان پس از حملات ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو که هر دو کشور ایران را در این خصوص متهم کردند، مطرح شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید