مصر و فرانسه یادداشت‌‎های تفاهم بین ترکیه و دولت وفاق لیبی را غیرقانونی دانستند

کدخبر: ۳۱۴۹۵۳
اقتصاد نیوز: سامح شکری وزیر خارجه مصر و جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی بر عدم مشروعیت امضای یادداشت تفاهم بین فائز السراج نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر بحث و تبادل نظر درباره همکاری‌های دوجانبه تحولات منطقه خاورمیانه از جمله اوضاع لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

شکری و لودریان تاکید کردند که امضای دو یادداشت تفاهم بین دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه نقض توافق الصخیرات و همچنین نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی به شمار می‌رود.

وزیران خارجه مصر و فرانسه بر اهمیت ادامه همکاری در چارچوب روند برلین برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر بحران لیبی و تلاش برای حمایت از نهادهای دولتی تاکید کردند

از سوی دیگر یونان، قبرص و مصر در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که امضای دو یادداشت تفاهم درباره همکاری امنیتی و مناطق دریایی بین ترکیه و دولت وفاق لیبی هیچ اثر قانونی ندارد.

پارلمان لیبی که در شهر طبرق واقع در شرق این کشور است توافق بین دولت الوفاق و آنکارا را محکوم کرد و عقیله صالح رئیس پارلمان از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که به رسمیت شناختن دولت سراج را پس بگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید