هشدار محسن هاشمی نسبت به بروز اعتراضات خشونت‌آمیز

کدخبر: ۳۱۵۴۹۶
اقتصادنیوز: رئیس شورای شهر تهران خواستار بازگرداندن احساس امنیت به جنبش‌های دانشجویی شد و نسبت به عواقب بی‌توجهی به آن هشدار داد. او می‌گوید جلوگیری از انتقاد و اعتراض‌های این بخش به بروز اعتراض‌های خشونت‌آمیز منجر می‌شود.
هشدار محسن هاشمی نسبت به بروز اعتراضات خشونت‌آمیز

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  محسن هاشمی در ابتدای نشست روز یک‌شنبه ۱۷ آذر ماه شورای شهر تهران با اشاره به محدودیت‌هایی که بر دانشجویان تحمیل شده از دستگاه‌های نظارتی و قضایی و دیگر نهادهای مسئول خواست احساس امنیت و آزادی را به جنبش‌های دانشجویی بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس شورای شهر تهران در این نشست با یادآوری مناسبت نام‌گذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو تاکید کرد که جنبش دانشجویی در سالیان گذشته دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده و "اکنون در حالت رکود به‌سر می‌برد".

روز دانشجو به یاد سه دانشجویی (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در جریان اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا از ایران به دست ماموران امنیتی در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سال ۹۸ در حالی برگزار شد که فشار بر تشکل‌های دانشجویی افزایش یافته و برای بسیاری از میهمانان مورد نظر آنها برای سخنرانی در این مراسم مجوز صادر نشده است.

تشدید فضای ارعاب در دانشگاه‌ها

سهراب فرزان‌پور، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی از سخت شدن شرایط و بی‌میلی تشکل‌های دانشجویی به برگزاری مراسم خبر داده و به اعتماد آنلاین گفته با تجمع‌های دانشجویی "برخورد امنیتی" می‌شود و "فضای ارعاب" علیه دانشجویان آن‌قدر شدید است که میلی برای فعالیت باقی نمی‌ماند.

محسن هاشمی در واکنش به چنین وضعیتی گفت: «اگر جنبش دانشجویی نشاط و پویایی خود را از دست بدهد و به عنوان یک جریان آرمان‌گرا و آزادی‌خواه، در جامعه نقش پیشرو و جلودار جریانات اجتماعی را ایفا نکند، سایر اقشار و طبقات اجتماعی که ترقی‌خواهی و روشنفکری جنبش دانشجویی را ندارند، محور اعتراضات و تحول‌خواهی اجتماعی خواهند شد.»

رئیس شورای شهر تهران یکی از علت‌های بالا گرفتن اعتراض‌ها در آبان ماه را "تضعیف نقش جنبش دانشجویی و خالی شدن میدان تحول‌خواهی اجتماعی از جریانات مترقی" عنوان کرد که به گفته او "بعضا موجب میدان‌داری جریانات خشونت‌طلب شد".

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید