خبر امیدوار کننده ظریف: احتمال اجرایی‌شدن اینستکس در آینده وجود دارد/ از میزان تعهد اروپایی‌ها به برجام ناراضی هستیم

کدخبر: ۳۱۵۵۴۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه به اجرای برجام ناراضی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف بامداد دوشنبه (18 آذر) جهت شرکت در هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اجلاس «قلب آسیا» که با محوریت بررسی روند توسعه افغانستان و آخرین تحولات این کشور برگزار می‌شود، وارد ترکیه شد.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با نشست کمیسیون مشترک برجام که جمعه گذشته در وین برگزار شده بود و همچنین دیگر مسائل مرتبط با این توافق بین‌المللی اظهار کرد: ما حتماً از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو به اجرای برجام ناراضی هستیم و این موضوع در روز جمعه به صورت واضح از سوی ایران و همچنین دو کشور غیر اروپایی برجام یعنی روسیه و چین با صراحت و با هماهنگی قابل توجهی از سوی سه کشور مطرح شد.

ظریف اظهار کرد: در این جلسه همچنین در مورد ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجامی از سوی دیگران و اینکه ایران همواره آمادگی داشته در صورت اجرای تعهدات از سوی طرف‌های دیگرِ عضو این توافق بین‌المللی، اقدامات خود مبتنی بر ماده ۳۶ برجام را متوقف کند، تاکید شد.

وزیر امور خارجه در پایان، تأکید کرد: اقدام جدید شش کشور اتحادیه اروپا برای پیوستن به اینستکس، اقدام مثبتی است؛ ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و اروپایی اینستکس، احتمال اینکه این روش و مکانیزم در آینده به اجرا درآید، وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید