کواکبیان: پیروزی اصولگرایان در انتخابات در گرو مشارکت حداقلی است

کدخبر: ۳۱۵۵۵۱
اقتصادنیوز: رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موفقیت اصولگرایان در انتخابات را در گرو مشارکت حداقلی رای‌دهندگان دانست و گفت: هر چه استقبال مردم گسترده‌تر باشد، اصولگریان شانسی برای پیروزی نخواهند داشت؛ شانس پیروزی آنها مانند مجالس هفتم و هشتم درمشارکت نکردن مردم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان با اشاره به امید اصولگرایان برای مشارکت پایین مردم در انتخابات، گفت: اصلاح طلبان در این دوره باید با تمام قوا وارد کارزار انتخابات شوند و با برنامه ها و رویکردی متفاوت از گذشته مردم را قانع کنند که در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.

وی یادآور شد: اصولگرایان اعتقاد کمی به  جمهوریت دارند و بنرها و پلاکاردهای راهپیمایی آذرماه گویای همین تفکر است. بنابراین برای بقای جمهوریت نظام باید مردم را قانع کنیم به شکل جدی در انتخابات شرکت کنند و اطمینان دارم هر چه استقبال مردم گسترده‌تر باشد، اصولگریان شانسی برای پیروزی نخواهند داشت. شانس پیروزی آنها مانند مجالس هفتم و هشتم در مشارکت نکردن مردم است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: نمونه این توصیه در صحبت های حمید رسایی در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و همچنین آنها در محافل خصوصی نیز این تحلیل که مشارکت حداقلی به نفع ما است را ارائه می دهند.

کواکبیان درباره نحوه تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود، گفت: اگر نهادهای نظارتی بر خلاف روح قانون اساسی عمل کنند تخلف است و تعهد از نامزدها نمی‌تواند جنبه قانونی داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین تصمیمات شورای عالی و هماهنگی اصلاحات، اظهار کرد: در حال حاضر رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستم و محمدرضا عارف نیزرییس شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح‌طلبان است، معتقدم باید به لیست واحد برسیم چون در این شرایط اگر به دو لیست برسیم، هیچکدام موفق نخواهیم شد.

وی افزود: معتقدم این احزاب اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی هستند که باید نظر نهایی در خصوص کمیت، کیفیت و لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان را ارائه بدهند. بعضی از احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای عالی سیاست‌گذاری هستند و اختلاف بین شورای سیاست گذاری و شورای هماهنگی بحث مستقل و لیست انتخاباتی موضوع دیگری است.

کواکبیان ادامه داد: حتما باید به لیست واحد برسیم واگر به این مهم دست پیدا نکنیم همه اصلاح طلبان ضرر می کنند و مردم نیز مشارکتشان کاهش می یابد و جناح رقیب با رای حداقلی پیروز می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح طلبان برای افزایش مشارکت و اقناع مردم چه حرف متفاوتی دارند، گفت: مسائل زیادی وجود دارد که یک مجلس با اکثریت اصلاح‌طلب می‌تواند به آنها ورود کند، همین که در انتخابات شرکت و اصرار کنیم طبق اصول قانون اساسی، مجلس در راس امور قرار گیرد، بزرگترین حرف جدید اصلاح طلبان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید