بنزین دو نرخی سال ۹۹ حذف می‌شود؟‌/ یک پیشنهاد درباره افزایش حقوق کارمندان

کدخبر: ۳۱۵۷۳۴
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: احتمالا دو نرخی بودن بنزین در بودجه ۹۹ حذف می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تقدیم لایحه بودجه ۹۹ به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: لایحه بودجه چند روز اخیر توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد و در حال حاضر در حال بررسی در کمیته محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه است .

وی افزود: در این خصوص نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی ارائه دهند و کمیسیون ها هم ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را آماده کنند و سپس به کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

قوامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق حدود ۴۵ روز فرصت دارد لایحه بودجه را بررسی کند و گزارش نهایی خود را به صحن علنی تقدیم کند، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان درگیر انتخابات هستند، ممکن است گزارش نهایی کمیسیون تلفیق به صحن ارائه شود و نمایندگان هم پیشنهادات خود را ارائه کنند و از ۴ اسفندماه و پس از انتخابات مجلس، ظرف ۲-۳ هفته بودجه ۹۹ در مجلس قطعی می شود.

وی در رابطه با ویژگی های موجود در بودجه 99 اظهارکرد: دو سوم بودجه کل کشور بودجه شرکت های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که بنا بود این بودجه کاهش یابد .

وی متذکر شد: برای اولین بار و در سال ۹۹ از محل درآمد نفت برای هزینه های جاری کشور چون حقوق و دستمزد هزینه نمی شود و آنچه از نفت به دست می آوریم صرف طرح های عمرانی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص حقوق کارکنان دستگاه های دولتی، اظهار داشت: دولت در بودجه ۹۹ پیشنهاد کرده که حقوق کارکنان دستگاه‌ها ۱۵ درصد افزایش یابد اما با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که نرخ تورم ۳۰ درصد است، حقوق بگیران ۱۵ درصد با میزان تورم فاصله دارند و حتما باید در زمان بررسی بودجه این مسئله مورد توجه قرار گیرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید